Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Seksueel grensoverschrijdend gedrag bij The Voice. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 23, 2022 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
Katja is gewoon een geil wijf.

Dat is dan ook het enige 'talent' wat ik aan haar kan ontdekken.............. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Jan 23, 2022 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Maar wel een groot talent! Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Jan 23, 2022 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
En ze woont niet eens in Amsterdam......

Ach gut, wat een mededelingsdrang van belangrijke zaken.
Katje hoerde en snoerde in Amsterdam, want daar is het immers te doen als je bij radio of tv wilt. Ze woont er ook met haar Amsterdamse man. Tot zover de context van mijn betoog.
Maar vertel, jij leest natuurlijk vakliteratuur zoals Story en Privé en zult wel weten waar ze nu woont.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
We hebben de verantwoordelijkheid om een misdrijf niet uit te lokken. En dat geldt ook op dit onderwerp, hoe wrang het ook klinkt. De kat niet bij de melk zetten.

Sorry, kan ik me totaal niet in vinden in dit geval.

Quote:
Te vergelijken met het meisje dat wulps op je bureau ligt en je een inkijk schenkt in haar decolleté bij een onvoldoende. Dan geef je willens en wetens een verkeerd signaal af. Als dat signaal vervolgens wordt opgepikt en omgezet naar een handeling is dan de zender of ontvanger het slachtoffer als het blijkt om grensoverschrijdend gedrag te gaan?

Het is geen enkele reden om zo'n meisje aan te randen Cliox.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
estudiant schreef:
Overigens is die MeToo ontwikkeling ook nogal onfris. Een wraakinstrument voor gefrustreerden.

Yep. Je duikt vrijwillig in bed met iemand waarvan je denkt dat hij je naar de top kan brengen. Als je carrière dan mislukt ga je jaren later klagen dat het niet vrijwillig was.

Waarom niet eerder aan de bel getrokken? 'Toen durfde ik het niet', is dan het verweer. En nu durf je wel? En toen het gebeurde durfde je geen 'nee' te zeggen?

Doe mij Maan de Steenwinkel maar. Heb je die al eens bekeken? 100% zeker dat die door de heren lastig gevallen is. Maar zij heeft bij de eerste poging direct 'NEE, NEE EN NOG EENS NEE' gezegd. Daarna is ze nooit meer lastig gevallen. En het 'NEE' heeft haar carrière ook niet in de weg gestaan, want ze heeft The Voice gewonnen.

Maan wordt het matras van Nederland-muziekland genoemd, dus ik ben wat dat aangaat wat minder overtuigd. Niet dat het mij boeit. Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft en als 'je omhoog neuken' de gekozen weg is naar de top, be my guest.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Moppersmurf schreef:
Tedje van Es schreef:
Katja is gewoon een geil wijf.

Dat is dan ook het enige 'talent' wat ik aan haar kan ontdekken.............. Rolling Eyes

Idd, en daarmee waarschijnlijk haar carrière ingegleden. Maar ja, zij heeft altijd gedacht dat het "normaal" was Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Dus vrouwen hebben geen verantwoordelijkheid? Dat is wat je zegt. Als een volwassen vrouw wulps op mijn bureau ligt te kronkelen en mij uitnodigt om seks te hebben moet ik haar eerst overhoren en daarna een verklaring opstellen dat er geen sprake is van enige dwang?

Quote:

Het is niet aanranden als je zelf bewust een verkeerd signaal afgeeft. Je hebt een gedeelde verantwoordelijkheid hierin. Achteraf tot de ontdekking komen dat je niet krijgt wat je is voorgehouden maakt het evenmin aanranding.

Volgens mij las ik in dit topic de term wraakinstrument en dat is wat het voor een groot deel is naar mijn vermoeden. Iemand die een artiest onder de douche pijpt in een louche setting is niet onschuldig. En ik heb mijn bedenkingen bij iemand die middenin de nacht vrijwillig instapt bij een coach om naar een verlaten studio toe te gaan. Heb je dan echt de illusie dat je muziek gaat maken?

En dan het lulverhaal dat ze bevroor toen ze 'out of the blue' werd gekust. Maar wel nog instaat was om mee te bewegen richting bed en zichzelf te ontdoen van kleding. Bevriezen doet je lichaam doorgaans wanneer er sprake is van een levensbedreigende situatie, niet wanneer iemand je onverwacht zoent Cliff. Ik plaats hier vraagtekens bij.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Seksuele intimidatie van ongedocumenteerden en arbeidsmigranten in varkensfokbedrijven, slachterijen, schoonmaak, uitzendwezen, bloemen & fruitkassen, metaalsector enz. bestaat ook al 25 jaar .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Jan 24, 2022 11:30, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
Cliox schreef:
Als je middenin de nacht in de badkamer van de studio van Ali B een artiest zit te pijpen ben je niet goed wijs. Dan begeef je je vrijwillig in een louche setting waar (mogelijk onder invloed van drank en drugs) louche dingen gebeuren.

Dat meisje kan maar niet begrijpen dat als je midden in de nacht in een studio een artiest zit te pijpen, dat je dan een verkeerd signaal afgeeft. Very Happy

Ook zo gênant was die jonge vrouw in het zwart gekleed die haar verhaal deed in de talkshow van Beau. Haar decolleté was zo laag dat er elk moment een tiet kon uitfloepen. Uiteraard is dat geen uitnodiging of vrijbrief dat mannen er dan zomaar op kunnen duiken. Anderzijds lijkt het me niet moeilijk te begrijpen dat als je daar zó gaat zitten, dat dat je verhaal niet sterker maakt. Om met Louis Van Gaal te spreken: ben ik nou zo slim, of ben jij zo dom.

Wat ik mij afvraag is of mensen hier niet doorheen prikken? Kom op man! Zo helder als het is bij Jeroen Rietbergen, zo vaag vind ik de aantijgingen aan het adres van Ali B. Zijn naam is voor eeuwig besmeurd. Overigens vind ik de aantijgingen aan het adres van Marco Borsato ook van een andere orde omdat het minderjarigen betreft.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:

Jeroen Rietbergen is een verhaal apart. Die stond al jaren bekend om zijn viespeukerij. En die dacht omdat hij de zwager van de baas is zich alles te kunnen permitteren. Daar moet ook John De Mol van geweten hebben. Achteraf gezien is het niet direct ingrijpen de grootste fout die John de Mol ooit gemaakt heeft.

Het is ook hypocriet van Mol. 1. Omdat hij hem niet direct de straatkeien opjoeg nadat zijn grensoverschrijdend gedrag was bewezen en 2. blijkbaar was dit Jeroen Rietbergen ten voeten uit. Hoe kun je dit niet hebben geweten? Of wilde Mol dit niet weten?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Cliox schreef:
Dus vrouwen hebben geen verantwoordelijkheid? Dat is wat je zegt. Als een volwassen vrouw wulps op mijn bureau ligt te kronkelen en mij uitnodigt om seks te hebben moet ik haar eerst overhoren en daarna een verklaring opstellen dat er geen sprake is van enige dwang?

Er is geen bewijs dat de vrouwen in kwestie de mannen hebben uitgenodigd voor seks. In tegendeel. Ze geven aan dat er seks was tegen hun zin in.

Verder is het niet zo zwart-wit als je stelt. Vrouwen en mannen flirten, prima, niets mis mee. Er ligt echter een grens bij niet-contentieuze seks. Degene die de ander daaraan onderwerpt is 100% fout. Altijd. Maakt mij geen reet uit wat de aanleiding was.

Ik vergelijk het een beetje met vrijheid van meningsuiting enerzijds en geweld anderzijds. Ja, je kunt met de vrijheid van meningsuiting iemand het bloed onder de nagels vandaan halen. Figuurlijk. De verstandige oplossing daarvan is er niet op in te gaan, te negeren, weg te lopen. Echter, je kunt het ook beantwoorden met geweld. En daar ligt een duidelijke grens. Degene die begint met geweld kun je altijd als fout bestempelen, zelfs al is er vanalles aan vooraf gegaan wat ook niet door de beugel kan.

Terug naar het voorbeeld: zelfs al loopt een vrouw in lingerie voor je te paaldansen... dan nog ben jij 100% fout als je haar dwingt tot seks.

Dat is het algemene verhaal, waarbij ik uitga van een gelijke relatie tussen man en vrouw. Maar ook dat is hier niet het geval. We hebben hier te maken met een groot leeftijdsverschil én een machtspositie. Soms zelfs een adoratie richting een bekend persoon.

Waarom denk je dat het in het onderwijs not done en zelfs niet toegestaan is om seks te hebben met studenten? Zelfs als ze volwassen zijn? Vrij simpel: er is een machtsverhouding. Het is een ongelijkwaardige relatie. En weet je, zelfs als dat leidt tot contentieuze seks heb ik er nog niet eens zoveel problemen mee. Maar ik leg echt de grens bij niet-contentieuze seks en volgens mij hebben we het daar wel degelijk over bij the Voice of Holland.

Quote:
Het is niet aanranden als je zelf bewust een verkeerd signaal afgeeft.

Niet mee eens, zoals ik al zei. Als iemand je uitscheldt voor 'klootzak' geef je aanleiding tot geweld. Als het ook daadwerkelijk met geweld beantwoord wordt, dan is de geweldpleger wel degelijk fout. Hebben we met elkaar ook zo afgesproken.

Aanleiding geven is geen vrijbrief om strafbare feiten te gaan plegen.

Quote:
Volgens mij las ik in dit topic de term wraakinstrument en dat is wat het voor een groot deel is naar mijn vermoeden. Iemand die een artiest onder de douche pijpt in een louche setting is niet onschuldig.

Als dat pijpen gebeurt is met wederzijdse instemming is het een ander verhaal. Maar dan lopen er hier wel meerdere verhalen door elkaar. Er waren ook twee meisjes die bij de Voice betast waren door die ex-man van Linda de Mol. Die gaven daar verder geen enkele aanleiding toe zover ik dat begrijp.

Niettemin: niemand van ons was daarbij.

Quote:
En ik heb mijn bedenkingen bij iemand die middenin de nacht vrijwillig instapt bij een coach om naar een verlaten studio toe te gaan. Heb je dan echt de illusie dat je muziek gaat maken?

Kun je vanalles van vinden, vind ik ook een hoop van, maar als een vrouw NEE zegt is NEE ook NEE. En dan gaan zeggen 'ja, ze kwam zelf 's nachts naar de studio' is nooit een reden om je vrij te pleiten bij niet-contentieuze seks.

Bij mij mag en kan op seksueel gebied alles, mits beide (alle?) partijen duidelijk instemmen. Als één van de partijen niet instemt maakt dat de ander per definitie fout. Altijd. Onafhankelijk wat eraan vooraf ging, hoeveel aanleiding er ook toe was. Het gaat een grens over die ik vergelijk met schelden en slaan.

Quote:
En dan het lulverhaal dat ze bevroor toen ze 'out of the blue' werd gekust. Maar wel nog instaat was om mee te bewegen richting bed en zichzelf te ontdoen van kleding. Bevriezen doet je lichaam doorgaans wanneer er sprake is van een levensbedreigende situatie, niet wanneer iemand je onverwacht zoent Cliff. Ik plaats hier vraagtekens bij.

Over wie hebben we het? Want jij hebt duidelijk een ander verhaal dan ik. Ik heb het over die twee meisjes die bij Beau zaten: https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5281771/oud-kandidaten-voice-beau

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Te vergelijken met het meisje dat wulps op je bureau ligt en je een inkijk schenkt in haar decolleté bij een onvoldoende. Dan geef je willens en wetens een verkeerd signaal af. Als dat signaal vervolgens wordt opgepikt en omgezet naar een handeling is dan de zender of ontvanger het slachtoffer als het blijkt om grensoverschrijdend gedrag te gaan?

Cliff schreef:

Dat klopt, maar ik snap waar Cliox naartoe wil. Ik wil niet oordelen over deze specifieke gevallen, maar veel gedrag wordt door het slachtoffer achteraf grensoverschrijdend genoemd als het niet het beoogde doel heeft bereikt.

Cliox schreef:

Precies, dat vind ik ook.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2022 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een beetje humor in deze zware tijden...

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Er is geen bewijs dat de vrouwen in kwestie de mannen hebben uitgenodigd voor seks. In tegendeel. Ze geven aan dat er seks was tegen hun zin in.

Uit wederhoor is dit niet gebleken.

Quote:
Verder is het niet zo zwart-wit als je stelt. Vrouwen en mannen flirten, prima, niets mis mee. Er ligt echter een grens bij niet-contentieuze seks. Degene die de ander daaraan onderwerpt is 100% fout. Altijd. Maakt mij geen reet uit wat de aanleiding was.

Bedoel je zonder dwang? Lijkt me evident. Het moet helder zijn dat twee partijen in dezelfde modus zitten. Dat neemt echter de verantwoordelijkheid van beiden niet weg. De aanleiding is juist alles bepalend: Indien een volwassen vrouw wulps op mijn bureau ligt te kronkelen en mij uitnodigt voor seks dan is het helder dat ze seks wil. Als je achteraf spijt hebt, om wat voor een reden dan ook, is dat niet mijn probleem. En daar vind ik het op lijken in de beschuldigingen aan het adres van Ali. Spijt.

Quote:
Ik vergelijk het een beetje met vrijheid van meningsuiting enerzijds en geweld anderzijds. Ja, je kunt met de vrijheid van meningsuiting iemand het bloed onder de nagels vandaan halen. Figuurlijk. De verstandige oplossing daarvan is er niet op in te gaan, te negeren, weg te lopen. Echter, je kunt het ook beantwoorden met geweld. En daar ligt een duidelijke grens. Degene die begint met geweld kun je altijd als fout bestempelen, zelfs al is er vanalles aan vooraf gegaan wat ook niet door de beugel kan.

Ik vergelijk het met een wedstrijdje boksen. Je stapt met een boks-uitrusting de boksring in voor een wedstrijdje te boksen, als je vervolgens geraakt wordt op je neus, ga je roepen dat je niet had willen vechten en klaag je mij aan. Slaat nergens op.

Quote:
Terug naar het voorbeeld: zelfs al loopt een vrouw in lingerie voor je te paaldansen... dan nog ben jij 100% fout als je haar dwingt tot seks.

Paaldansen staat tot seks als een sportschool staat tot boksen.

Quote:
Dat is het algemene verhaal, waarbij ik uitga van een gelijke relatie tussen man en vrouw. Maar ook dat is hier niet het geval. We hebben hier te maken met een groot leeftijdsverschil én een machtspositie. Soms zelfs een adoratie richting een bekend persoon.

Dat is wat onderzocht moet worden. Is er wel sprake geweest van dwang of heeft iemand zich overgegeven aan het moment met een bepaalde verwachting? Het fenomeen ’omhoog neuken’ is niets nieuws onder de zon. Vaak is er geen sprake van seksuele aantrekkingskracht of opwinding maar van dienstverlening. Dienst en wederdienst. Niet dat ik het goedkeur, maar zo werkt het wel.

Quote:
Waarom denk je dat het in het onderwijs not done en zelfs niet toegestaan is om seks te hebben met studenten? Zelfs als ze volwassen zijn? Vrij simpel: er is een machtsverhouding. Het is een ongelijkwaardige relatie. En weet je, zelfs als dat leidt tot contentieuze seks heb ik er nog niet eens zoveel problemen mee. Maar ik leg echt de grens bij niet-contentieuze seks en volgens mij hebben we het daar wel degelijk over bij the Voice of Holland.

Ik weet het niet. Ik vind de verhalen van de meisjes die roepen dat ze door Ali B zijn aangerand verschrikkelijk ongeloofwaardig. En ik zou ook wel eens willen weten wat zou zouden antwoorden op de vraag wat ze dachten te gaan doen middenin de nacht, out of the blue, in een verlaten studio, zonder producer(s) en technisch personeel. Een plaat opnemen? Laat me niet lachen. Het is een beetje alsof je met bokshandschoenen in de ring staat en vervolgens beweert dat je niet wist dat je ging boksen.

Overigens zeg ik hiermee niet dat dit op zichzelf een vrijbrief is voor grensoverschrijdend gedrag. En er is ook groot onfatsoen geweest van Ali B om meisjes geld toe te werpen voor seks of om in de studio te blijven. Dan heb je ze niet alle zeven op een rij. Dus Ali is voorgoed af. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Quote:

Niet mee eens, zoals ik al zei. Als iemand je uitscheldt voor 'klootzak' geef je aanleiding tot geweld. Als het ook daadwerkelijk met geweld beantwoord wordt, dan is de geweldpleger wel degelijk fout. Hebben we met elkaar ook zo afgesproken.

Iemand voor klootzak uitmaken geeft geen aanleiding tot geweld. Stap je echter de ring in voor een wedstrijdje boksen moet je achteraf niet miepen dat je niet wilde vechten. Dan had je niet de boksring moeten binnenstappen.

Quote:
Als dat pijpen gebeurt is met wederzijdse instemming is het een ander verhaal. Maar dan lopen er hier wel meerdere verhalen door elkaar. Er waren ook twee meisjes die bij de Voice betast waren door die ex-man van Linda de Mol. Die gaven daar verder geen enkele aanleiding toe zover ik dat begrijp.

Niettemin: niemand van ons was daarbij.

Jeroen Rietbergen heeft bekend. Bovendien heb ik mij groen en geel geërgerd aan de reacties van mensen die samenwerkten met Jeroen Rietbergen. Blijkbaar was vunzige taal bezigen Jeroen ten voeten uit. Onacceptabel. Medewerkers hadden dit nooit moeten dogen en Jeroen Rietbergen stevig moet aanpakken op zijn grensoverschrijdend gedrag. Kun je zien hoe laf dat showbizz-publiek is. Wegkijken uit eigen belang. Wat een ruggengraatloze lui zijn het.

Quote:
Kun je vanalles van vinden, vind ik ook een hoop van, maar als een vrouw NEE zegt is NEE ook NEE. En dan gaan zeggen 'ja, ze kwam zelf 's nachts naar de studio' is nooit een reden om je vrij te pleiten bij niet-contentieuze seks.

De meisjes zeiden geen nee. Dat is nu net het probleem. Ze waren gewillig.

Quote:
Bij mij mag en kan op seksueel gebied alles, mits beide (alle?) partijen duidelijk instemmen. Als één van de partijen niet instemt maakt dat de ander per definitie fout. Altijd. Onafhankelijk wat eraan vooraf ging, hoeveel aanleiding er ook toe was. Het gaat een grens over die ik vergelijk met schelden en slaan.

Je gaat pas een grens over wanneer er geen aanleiding is of de persoon duidelijk aangeeft/laat merken dat hij of zij geen seks wil.

Quote:
Over wie hebben we het? Want jij hebt duidelijk een ander verhaal dan ik. Ik heb het over die twee meisjes die bij Beau zaten: https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5281771/oud-kandidaten-voice-beau

Ik kijk geen Beau maar ik begreep dat het de meiden waren die door Jeroen Rietbergen onheus zijn bejegend? Jeroen Rietbergen heeft bekend dus daarover geen discussie. Bovendien gebeurde dit in normale settingen. Heel wat anders.

Laatst aangepast door Cliox op Di Jan 25, 2022 11:12, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:

En dat laatste, daar is óók geen bewijs voor. Ze 'geven aan' dat de seks tegen hun zin in was. Er is wel een reden te bedenken dat dit 'aangeven' een leugen is.

Met zo'n schandaal als dit vervalt haast iedereen in zwart-wit denken: er zijn alleen maar schuldigen en onschuldigen.
Schuld aan beide zijden komt haast bij niemand op.

Kijk maar naar het zwart-wit denken richting Anouk: haar wordt hypocrisie verweten omdat ze ooit gezegd heeft 'als je je omhoog kan neuken moet je dat zeker doen.' En nu er 'omhoog geneukt' wordt spreekt ze er schande van en neemt ze ontslag.......

Hoe gaat zoiets in de praktijk? "Als je met mij het bed deelt, bezorg ik je een platencontract."
Zo'n afspraak wordt nooit in details gemaakt en staat natuurlijk nooit zwart op wit. Dus meisjelief neemt een risico als ze met meneer de platenbaas het bed deelt. Maar 'eigen risico' is iets anders dan 'tegen hun wil'.

En als dan blijkt dat het platencontract er niet komt, dan was de seks ineens 'tegen hun wil'. Of als de filmrol uitblijft, of de promotie, of de voldoende op je rapport, of de aflossing van je hypotheek, want dit soort perikelen komen natuurlijk in alle delen van de samenleving voor.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
En als dan blijkt dat het platencontract er niet komt, dan was de seks ineens 'tegen hun wil'. Of als de filmrol uitblijft, of de promotie, of de voldoende op je rapport, of de aflossing van je hypotheek, want dit soort perikelen komen natuurlijk in alle delen van de samenleving voor.

Yep, precies dat zeg ik ook. Dat komt vaker voor dan men denkt en het vraagstuk is dan of het gedwongen seks was en ga in dit tijdperk, waar alles volledig doorschiet, dat gegeven maar eens genuanceerd bekijken...

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Cliox schreef:
Uit wederhoor is dit niet gebleken.

Wederhoor van de daders? Wat had je verwacht?

Op die manier maak je iedere verkrachtingszaak onmogelijk.

Quote:
Bedoel je zonder dwang?

Ja, zal het voortaan 'seks met wederzijds goedvinden' noemen.

Quote:
De aanleiding is juist alles bepalend: Indien een volwassen vrouw wulps op mijn bureau ligt te kronkelen en mij uitnodigt voor seks dan is het helder dat ze seks wil. Als je achteraf spijt hebt, om wat voor een reden dan ook, is dat niet mijn probleem.

Dan is de seks met wederzijds goedvinden.

Quote:
En daar vind ik het op lijken in de beschuldigingen aan het adres van Ali. Spijt.

Ik heb geen idee.

Quote:
Ik vergelijk het met een wedstrijdje boksen. Je stapt met een boks-uitrusting de boksring in voor een wedstrijdje te boksen, als je vervolgens geraakt wordt op je neus, ga je roepen dat je niet had willen vechten en klaag je mij aan. Slaat nergens op.

Dat vergelijk vind ik niet correct, omdat geweld en aanranden strafrechtelijk geregeld is. Boksen in de boksring is dat niet, en dus ga je geen grens over wanneer je geslagen wordt of deelneemt daaraan.

Quote:
Paaldansen staat tot seks als een sportschool staat tot boksen.

Geen idee wat je hiermee wilt zeggen. Je wordt niet gedwongen tot boksen in een sportschool, lijkt me duidelijk. Je mag ook niet gedwongen worden tot seks als je staat te paaldansen.

Quote:
Dat is wat onderzocht moet worden.

Die machtspositie hoeft niet onderzocht te worden hoor. Lijkt me vrij feitelijk.

Quote:
Ik weet het niet. Ik vind de verhalen van de meisjes die roepen dat ze door Ali B zijn aangerand verschrikkelijk ongeloofwaardig.

En dat van die ex-man van Linda de Mol? Ook ongeloofwaardig? Want daar heb ik het voornamelijk over. Dus praten we wat langs elkaar heen merk ik.

Quote:
Dus Ali is voorgoed af. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Dan zou ik hem ook niet teveel verdedigen...

Quote:

Ah, nou dan zijn we er toch? Aanranding is een strafbaar feit.

Quote:
Iemand voor klootzak uitmaken geeft geen aanleiding tot geweld.

? Of jij dat vindt doet niet zo ter zake he... maar ga het eens uitproberen bij een groepje Marokkanen of Hell's Angels. Kijk ik van een afstandje toe of het tot geweld leidt. Laughing

Quote:
De meisjes zeiden geen nee. Dat is nu net het probleem. Ze waren gewillig.

Was je erbij?

Quote:
Je gaat pas een grens over wanneer er geen aanleiding is of de persoon duidelijk aangeeft/laat merken dat hij of zij geen seks wil.

Dat is altijd zo grappig aan discussiëren met jou hè, gewoon exact zeggen wat ik zeg, in andere bewoordingen - en dan doen alsof het een weerwoord ergens op is Wink

Quote:
Ik kijk geen Beau maar ik begreep dat het de meiden waren die door Jeroen Rietbergen onheus zijn bejegend? Jeroen Rietbergen heeft bekend dus daarover geen discussie. Bovendien gebeurde dit in normale settingen. Heel wat anders.

Prima, daar had ik het voornamelijk over. Twee discussies door elkaar heen dus.

Overigens als Jeroen Rietbergen niet bekend had, was de situatie exact gelijk geweest. Een aanranding begint niet op het moment dat de dader bekent he. Staat er eigenlijk volkomen los van.

Het lijkt nu bijna zo dat jouw mening anders zou zijn als die Rietbergen niet bekend zou hebben.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Moppersmurf schreef:
En dat laatste, daar is óók geen bewijs voor. Ze 'geven aan' dat de seks tegen hun zin in was. Er is wel een reden te bedenken dat dit 'aangeven' een leugen is.

We hebben het over twee verschillende zaken merk ik. Ik heb het met 'de vrouwen in kwestie' bv. over die meisjes bij Beau en hoe ze bejegend zijn door Rietbergen, jij en Cliox hebben het voornamelijk over de zaak Ali.

Quote:
Met zo'n schandaal als dit vervalt haast iedereen in zwart-wit denken: er zijn alleen maar schuldigen en onschuldigen. Schuld aan beide zijden komt haast bij niemand op.

Kijk even naar het interview bij Beau en vertel me maar waar dat meisje zich schuldig aan gemaakt heeft toen ze betast werd door Rietbergen.

Quote:
meisjelief neemt een risico als ze met meneer de platenbaas het bed deelt. Maar 'eigen risico' is iets anders dan 'tegen hun wil'.

Moah, dat ligt genuanceerder voor mij. Ik doe ook wel eens wat tegen mijn wil voor een tegenprestatie. Als die tegenprestatie dan uitblijft, kun je wel iets terug verwachten natuurlijk.

Stel: ik repareer jouw auto als jij mijn gras maait. Vervolgens maai jij mijn gras en ik doe niets aan jouw auto. Is dat een gevalletje 'eigen risico'? Dan is een eventuele vergelding van jou richting mij ook 'eigen risico', bv. als jij mijn gras 's nachts even komt besproeien met Round Up.

Met andere woorden: als een platenbaas tegen een meisje zegt: eerst neuken, dan een contract... en het contract blijft uit... dan is de tegenactie van het meisje misschien wel een logisch gevolg en kun je ook dat als 'eigen risico platenbaas' zien.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Yep, precies dat zeg ik ook. Dat komt vaker voor dan men denkt en het vraagstuk is dan of het gedwongen seks was en ga in dit tijdperk, waar alles volledig doorschiet, dat gegeven maar eens genuanceerd bekijken...

Moeten we het genuanceerd bekijken?

Als ik een hypotheekverstrekker ben en tegen een vrouw zegt dat ze een hypotheek krijgt als ze mij pijpt, dan ben ik gewoon een lul. Als ze mij daarna aanklaagt voor verkrachting heb ik dat misschien wel volledig verdiend. Wanneer je je in dergelijke overeenkomsten stort moeten alle partijen zich maar realiseren dat er gevolgen aan kunnen zitten. Zowel de man als de vrouw. Als de vrouw dus een verkrachtingszaak optuigt dan is dat risico van de hypotheekverstrekker.

Eigen schuld, dikke bult.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
We hebben het over twee verschillende zaken merk ik. Ik heb het met 'de vrouwen in kwestie' bv. over die meisjes bij Beau en hoe ze bejegend zijn door Rietbergen, jij en Cliox hebben het voornamelijk over de zaak Ali.

Klopt. De zaak Rietbergen is volkomen duidelijk: hij staat al vele jaren bekend voor zijn grensoverschrijdend gedrag.
Hij heeft jarenlang kunnen profiteren van zijn 'zwager bonus', maar dat is nu voorbij en hij heeft schuld bekend. Er was ook geen ontkennen aan.

Maar Rietbergen is een uitzonderlijk geval. De meeste gevallen van seksueel grensoverschrijdend gedrag zullen zijn zoals de zaak Ali.

Cliff schreef:
Moah, dat ligt genuanceerder voor mij. Ik doe ook wel eens wat tegen mijn wil voor een tegenprestatie. Als die tegenprestatie dan uitblijft, kun je wel iets terug verwachten natuurlijk.

Dat 'iets terug verwachten' staat in geen enkele verhouding tot het niet na komen van de mondelinge overeenkomst. Er is geen contract getekend voor de tegenprestatie, desondanks wordt de carrière van de aangeklaagde voor de rest van z'n leven geruïneerd. En dat vrouwtjelief dan maar niet komt met het lulverhaal dat haar leven ook geruïneerd is door die vrijpartij, want op het moment dat die vrijpartij plaatsvond achtte ze haar carrière in de showbizz belangrijker. Ze volgde slechts het advies van Anouk op: als je jezelf omhoog kan neuken moet je dat vooral doen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Als ik een hypotheekverstrekker ben en tegen een vrouw zegt dat ze een hypotheek krijgt als ze mij pijpt, dan ben ik gewoon een lul. Als ze mij daarna aanklaagt voor verkrachting heb ik dat misschien wel volledig verdiend.

Man man man, hoe kun je zoveel onzin bij elkaar verzinnen !!

Sinds wanneer is het niet nakomen van een mondelinge afspraak hetzelfde als verkrachting????

Vragen om gepijpt te worden in ruil voor een hypotheek is een oneerbaar voorstel, niet meer en niet minder. Je bent niet verplicht daarmee in te stemmen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Wederhoor van de daders? Wat had je verwacht?

Ik geef alleen aan dat wat de meiden aangeven niet overeenkomt met dat wat Ali B beweert. Dat er geen bewijs is geldt dus voor beide partijen. Vergeet niet dat je onschuldig bent totdat het tegendeel bewezen is. En dat aanranding en verkrachting een definitie en duidelijke kaders heeft. Bij een aanranding of een verkrachting wordt iemand met geweld of onder dreiging van geweld gedwongen om seksuele handelingen te ondergaan. Datgeen wat de meiden tot op heden hebben prijsgegeven valt buiten die kaders. Ik ben het verder eens dat het niet loepzuiver is en sociaal gewenst gedrag betreft, maar op basis van de verhalen kan ik het niet classificeren als aanranding/verkrachting.

Ik heb niet vernomen dat Ali B de meiden heeft gedwongen tot het ondergaan of verrichten van seksuele handelingen. Het is een beetje alsof jij en ik de boksring stappen om een wedstrijd te vechten en ik jou 5 jaar later mishandeling verwijt. Want ik wist niet dat we gingen boksen en toen we eenmaal gestart waren kon ik niet meer terug en heb ik de vechtpartij moeten ondergaan. Ammehoela de koekkoek. Zoek het maar lekker uit met elkaar.

Quote:
Op die manier maak je iedere verkrachtingszaak onmogelijk.

Lulkoek. Er liggen geen harde feiten. Als die meiden aangaven dat Ali B aandrong op seksuele handelingen en zij tevergeefs ‘NEE’ of ‘STOP’ hebben geroepen was het klip en klaar. Dan is er sprake van verdenking op aanranding of verkrachting. Heel wat anders dan de meiden beweren.

Ik vind de verhalen slappe koffie. Voor mijn gevoel hebben ze meer seksspijt dan dat er sprake is van aanranding. Zoals je zelf al aangaf, ze keken op tegen Ali B, ze waren ambities, hadden dromen, wie weet dat zij in een vlaag van verstandsverbijstering de vrijpartij vrijwillig hebben ondergaan omdat ze dachten dat dit hun brengt tot waar zij willen komen. Achteraf zijn ze er bedrogen vanaf gekomen. En nu hebben ze spijt en voelen zij zich genaaid. Letterlijk en figuurlijk. Wie zal het zeggen?

Dienst en wederdienst is een vorm van tegen je natuurlijke wil in seks hebben zonder dat er een strafbaar feit wordt gepleegd. Het gebeurt in veel sectoren waar mensen succesvol kunnen zijn en/of dromen najagen. Vaak denken mensen dat het de norm is. Toegeven aan de seksuele driften van leidinggevenden en accepteren van seks om zo hogerop te komen. Niets nieuws onder de zon.

Quote:
Ja, zal het voortaan 'seks met wederzijds goedvinden' noemen.

Ik ken niet alle termen die je bezigt en google bood geen remedie dus dan vraag ik het liever dan dat ik de schone schijn ophoud. ‘Seks met wederzijds goedvinden’, vind ik inderdaad passender. Keep it simple.

Quote:
Dan is de seks met wederzijds goedvinden.

Dan is het seks met een redelijk vermoeden van wederzijds goedvinden. Ze heeft mij het signaal afgegeven dat zij seks wil of accepteert. Stel dat zij achteraf spijt krijgt en zich gedwongen voelde door haar dromen die zij najoeg is dat niet mijn probleem.

Quote:
Dat vergelijk vind ik niet correct, omdat geweld en aanranden strafrechtelijk geregeld is. Boksen in de boksring is dat niet, en dus ga je geen grens over wanneer je geslagen wordt of deelneemt daaraan.

Seks hebben en boksen is beiden enkel en alleen toegestaan met wederzijds goedvinden.

Quote:
Geen idee wat je hiermee wilt zeggen. Je wordt niet gedwongen tot boksen in een sportschool, lijkt me duidelijk. Je mag ook niet gedwongen worden tot seks als je staat te paaldansen.

Precies dat. Als iemand doet paaldansen is dat geen uitnodiging tot seks net als dat iemand die de sportschool binnenloopt uitnodigt tot een knokpartij. Het is niet te vergelijken met de louche omstandigheden waarin de meiden zich bevonden.

Quote:
En dat van die ex-man van Linda de Mol? Ook ongeloofwaardig? Want daar heb ik het voornamelijk over. Dus praten we wat langs elkaar heen merk ik.

Die heeft bekend. En verder kun je mijn zienswijze loslaten op alle voorvallen.

Quote:
Dan zou ik hem ook niet teveel verdedigen...

De discussie gaat hoofdzakelijk over mijn uitspraak dat beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik mijn auto niet afsluit en de sleutels op het contact laat steken kom ik ook niet weg met ‘mensen moeten met hun poten van mijn spullen afblijven’.

Quote:
Ah, nou dan zijn we er toch? Aanranding is een strafbaar feit.

Dus als er geen sprake is van dwang is geen strafbaar feit gepleegd. Je gedwongen voelen omdat je denkt dat het de norm is, ligt toch echt bij jezelf en niet bij een ander. Als dit zo is maken de meiden hier een denkfout. En die kun je niet in iemands schoenen schuiven.

Quote:
? Of jij dat vindt doet niet zo ter zake he... maar ga het eens uitproberen bij een groepje Marokkanen of Hell's Angels. Kijk ik van een afstandje toe of het tot geweld leidt. Laughing

De meiden hadden geen seks met een groepje Marokkanen of motorbendeleden maar met Ali B. Een één op één situatie. Als in diezelfde situatie mij iemand uitscheld is dat zeker geen aanleiding om iemand fysiek letsel toe te brengen. Heel wat anders dan dat een dame op je bureau ligt en seks wilt.

Quote:
Was je erbij?

Dat zeiden zij zelf. Eén bevroor na een zoen maar besloot daarna wel seks te hebben en de ander had al een piemel in de mond.

Quote:

Overigens als Jeroen Rietbergen niet bekend had, was de situatie exact gelijk geweest. Een aanranding begint niet op het moment dat de dader bekent he. Staat er eigenlijk volkomen los van.

Het lijkt nu bijna zo dat jouw mening anders zou zijn als die Rietbergen niet bekend zou hebben.

Is ook zo. Die meiden hadden zangles overdag of liepen naar de kleedkamer en kregen te maken met grensoverschrijdend gedrag. Dat is heel wat anders dan dat je een artiest zit klaar te pijpen in de studio van Ali B. Dat ik dat nog moet uitleggen…

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
Cliff schreef:
Als ik een hypotheekverstrekker ben en tegen een vrouw zegt dat ze een hypotheek krijgt als ze mij pijpt, dan ben ik gewoon een lul. Als ze mij daarna aanklaagt voor verkrachting heb ik dat misschien wel volledig verdiend.

Man man man, hoe kun je zoveel onzin bij elkaar verzinnen !!

Sinds wanneer is het niet nakomen van een mondelinge afspraak hetzelfde als verkrachting????

Vragen om gepijpt te worden in ruil voor een hypotheek is een oneerbaar voorstel, niet meer en niet minder. Je bent niet verplicht daarmee in te stemmen.

Geen verschil met seks in ruil voor een contract bij een platenlabel of de valse suggestie dat het de norm is en/of het wat oplevert.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 15:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:

Moeten we het genuanceerd bekijken?

Als ik een hypotheekverstrekker ben en tegen een vrouw zegt dat ze een hypotheek krijgt als ze mij pijpt, dan ben ik gewoon een lul. Als ze mij daarna aanklaagt voor verkrachting heb ik dat misschien wel volledig verdiend. Wanneer je je in dergelijke overeenkomsten stort moeten alle partijen zich maar realiseren dat er gevolgen aan kunnen zitten. Zowel de man als de vrouw. Als de vrouw dus een verkrachtingszaak optuigt dan is dat risico van de hypotheekverstrekker.

Eigen schuld, dikke bult.

Tsja, bottom-line is dat de vrouw niet verkracht is. Ondanks dat het zo voelt.

Eigen schuld, mond gevuld. Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Dat 'iets terug verwachten' staat in geen enkele verhouding tot het niet na komen van de mondelinge overeenkomst. Er is geen contract getekend voor de tegenprestatie, desondanks wordt de carrière van de aangeklaagde voor de rest van z'n leven geruïneerd.

Ik heb daar echt geen problemen mee. Als jij, als jurylid, dergelijke voorstellen doet aan net-geen-minderjarige meisjes.... dan vind ik het helemaal niet erg dat je carrière daardoor risico loopt.

Zie het zo: als ik goede cijfers beloof aan vrouwelijke studentes voor de tegenprestatie 'pijp me'... en ik val daarmee door de mand omdat ik de belofte niet nakom, dan is dat mijn eigen dikke vette schuld. Punt.

Ik breng mijzelf immers in die situatie.

Quote:
En dat vrouwtjelief dan maar niet komt met het lulverhaal dat haar leven ook geruïneerd is door die vrijpartij, want op het moment dat die vrijpartij plaatsvond achtte ze haar carrière in de showbizz belangrijker. Ze volgde slechts het advies van Anouk op: als je jezelf omhoog kan neuken moet je dat vooral doen.

Zoals ik al zei: er zitten wat mij betreft voor beide partijen risico aan. Die gaan ze bewust aan wat mij betreft.

Blijft voor mij buiten kijf dat er nooit dwang bij mag komen.

Quote:

Dat zeg ik niet. Ik heb een probleem met het uitbuiten van een machtspositie voor seksueel gewin. Of dat nou voor een carrière is, voor een hypotheek, voor een hoog cijfer. Wat mij betreft breng je jezelf in een chantabele positie. Als dat dan ook gebeurt, moet je niet zeiken: je hebt dat besluit zelf genomen.