Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 01, 2022 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


About Formula 1.

1. Fantastische race en gevecht tussen Max en Leclerc. Ik vind Leclerc net iets intelligenter rijden dan Hamilton. Zo liet hij zich tot 2x toe niet piepelen bij de herstart door Max die naast reed en probeerde hij Max in een DRS te duwen zodat hij in de slipstream kon duiken bij de 2e DRS-zone.

2. De Formule 1 veramerikaniseert. Racen in Las Vegas, midden in de nacht, op de strip, op een straatcircuit. Bij menig één autosportfan krullen de tenen bij het lezen van dit filmscript. Lijkt me vreselijk, maar voordat ik het volledig afserveer wacht ik komend jaar af.

3. Viaplay. Ik denk dat het geen uitleg behoeft. Ondanks de lange aanloop is het programma slecht in elkaar gedraaid. Commentatoren missen relevante basiskennis en in de studio wordt het niet veel beter met Albers. Hij vond zelfs dat Alpine Alonso en Ocon niet moest laten racen… Geen woorden voor.

Giedo was afgelopen weekend in de studio om de eer hoog te houden maar kon er niet in slagen naast een Albers die overal doorheen kwebbelde en de grootste onzin uitkraamde. Het was schadebeperking voor de doorgaans zeer kundige, sympathieke en humoristische Giedo.

Niet dat ik circus Ziggo heel erg mis maar nu de kaarten opnieuw geschud en uitgedeeld worden ga je opnieuw overwegen. Ziggo, Olav Mol, Jack Plooij, het hield niet over maar je was het gewend. Bovendien vond ik Robert Doornbos een prima analist en kreeg hij soms ondersteuning van Ho Ping Tung en Giedo van der Garde wat prima te pruimen was.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2022 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Nieuws omtrent de samenwerking tussen Audi/Porsche en Red Bull. We maken op dat begin dit jaar een deal heel heel heel dichtbij was. De vulpen was al ondergedompeld in de inkt en hing al boven het contract... Nu, twee maanden later, de netten eens ophalen en onderzoeken of de inkt inmiddels gedroogd is. Vrijdag verscheen onderstaande update op verschillende nieuwssites. Dr Helmut Marko gaf een interview over de mogelijke samenwerking tussen Red Bull en Audi/Porsche. Ik heb deze becommentarieerd.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Apr.1 - Dr Helmut Marko zegt dat het alleen maar "logisch" is dat Porsche geïnteresseerd is om mee samen te werken Red Bull in Formule 1.


Er is dus louter interesse. Wat anders dan eerder werd beweerd, dat men dicht bij een overeenkomst is. En natuurlijk is het logisch, het levert al jaren publiciteit op! Op internet circuleren afbeeldingen van een Red Bull met Porsche en Audi opdruk. Gratis publiciteit dus! Zeker nu Red Bull races wint en een WK aflevert.

Audi wordt ook gelinkt aan McLaren wat zou betekent dat Volkswagen Group één motor bouwt en Red Bull dus niet die exclusiviteitsdeal krijgt wat zij wensen.

Daarnaast heeft Red Bull recent 50 mensen overgenomen van Mercedes voor het motorproject van Red Bull Powertrains. Red Bull Powertrains heeft flinkt wat materiaal aangekocht en 300-350 specialisten aangenomen met het oog op 2026. Dat heeft Dr. Helmut Marko deze week groots onthuld. Of beter gezegd, wederom onthuld, want deze informatie circuleert al een jaar op het net. Lees: hier!

In mijn optiek veel onzekerheden, bovendien denk ik dat de specialisten niet zomaar een contract tekenen bij Red Bull. De samenwerking tussen de motorteams van Red Bull en Volkswagen Group is allerminst een feit indien de motor twee labels krijgt. Red Bull zou dan meer profijt kunnen hebben van deze samenwerking doordat de motor en auto beter op elkaar zijn afgestemd. McLaren is een te groot raceteam om hier genoegen mee te hebben. Zij zullen net als Red Bull een exclusiviteitsdeal wensen/eisen.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Een vergadering van de raad van toezicht van Volkswagen, inclusief de Duitse luxemerken Porsche en Audi, is gepland om een ​​mogelijke toetreding tot de Formule 1 voor 2026 te bespreken.


Daarmee kunnen we de uitspraak dat een deal bijna rond is verwijzen naar het land der fabelen. De deal is niet bijna rond. In Duitsland wordt komende week pas vergaderd of een mogelijke toetreding erin zit. Dat is de status. En dat is al tien jaar de status. Wat Red Bull doet is niets meer dan blufpoker om de druk op te voeren bij Volkswagen Group. Dit spelletje is al meer dan 10 jaar geldig. En waar nu Max Verstappen wordt gehangen aan een exclusiviteitsdeal was het eerder Fernando Alonso.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Die ontmoeting is gepland voor 5 april, met een bron die zegt: "We hopen op dat moment onze intentie om de F1 te betreden te kunnen communiceren."


Het gaat hier dus om een intentie! Het beste haalbare resultaat is dat Volkswagen Group aangeeft dat zij voornemens zij om toe te treden tot de F1. Dan zeg je niet meer dan dat je mogelijkheden gaat onderzoeken.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Geruchten en rapporten suggereren dat de beslissing een samenwerking van EUR 500 miljoen zal zijn met McLaren voor Audi, en een fabrieks-Porsche motordeal voor Red Bull Racing.


Zie hierboven. Voor beiden dus geen exclusiviteitsdeal. Eén motor, twee labels. Bovendien wordt ook hier duidelijk dat het niets meer dan een gerucht is. Het Volkswagen-spook dat al 10 jaar door de paddock van de F1 dwaalt.

Quote:
"Max Verstappen is duidelijk een belangrijk stuk in dit schaakspel", vertelde de 78-jarige Oostenrijker aan formel1.de.


Eerder was dat Fernando Alonso en Stefano Domenicali. Beiden destijds toonaangevend.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Marko geeft toe dat er "alle kanten op wordt gepraat".


Joh.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
"Een nummer 1-plaats in de constellatie zou mooi zijn, maar daar zijn we nog mijlenver van verwijderd", hield hij vol. "Maar zou ik Max graag in een Red Bull auto met Porsche-logo? Als ik 'ja' zeg, dan denk je dat we al een soort deal hebben gesloten."


Dus hoe kortbij zijn zij nu echt bij een deal denk je Cliff? Het is overduidelijk dat nog niets in kannen en kruiken is. Er zal flink wat water door IJsel moeten stromen wil het tot een deal komen. Tot op heden is het niet gelukt, de toekomst zal uitwijzen of dit keer wel consensus wordt bereikt.

Met de huidige klimaatdoelstellingen en in het verlengde van de elektrificatie van het autopark betwijfel ik of het interessant is voor Volkswagen Group om toe te treden. Tijd zal het leren maar voor nu is er niets meer te melden dan 10 jaar geleden. Dus blijft mijn standpunt overeind dat geen nieuwe fabrikanten toetreden. De laatste fabrikant is Honda, een deal die inmiddels 8 jaar oud is.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2022 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Nieuws omtrent de samenwerking tussen Audi/Porsche en Red Bull. We maken op dat begin dit jaar een deal heel heel heel dichtbij was. De vulpen was al ondergedompeld in de inkt en hing al boven het contract... Nu, twee maanden later, de netten eens ophalen en onderzoeken of de inkt inmiddels gedroogd is. Vrijdag verscheen onderstaande update op verschillende nieuwssites. Dr Helmut Marko gaf een interview aan Formule1.de over de mogelijke samenwerking tussen Red Bull en Audi/Porsche. Ik heb deze becommentarieerd.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Apr.1 - Dr Helmut Marko zegt dat het alleen maar "logisch" is dat Porsche geïnteresseerd is om mee samen te werken Red Bull in Formule 1.


Er is dus louter interesse. Wat anders dan eerder werd beweerd, dat men dicht bij een overeenkomst is. En natuurlijk is het logisch, het levert al jaren publiciteit op! Op internet circuleren afbeeldingen van een Red Bull met Porsche en Audi opdruk. Gratis publiciteit dus! Zeker nu Red Bull races wint en een WK aflevert.

Audi wordt ook gelinkt aan McLaren wat zou betekent dat Volkswagen Group één motor bouwt en Red Bull dus niet die exclusiviteitsdeal krijgt wat zij wensen.

Daarnaast heeft Red Bull recent 50 mensen overgenomen van Mercedes voor het motorproject van Red Bull Powertrains. Red Bull Powertrains heeft flinkt wat materiaal aangekocht en 300-350 specialisten aangenomen met het oog op 2026. Dat heeft Dr. Helmut Marko deze week groots onthuld. Of beter gezegd, wederom onthuld, want deze informatie circuleert al een jaar op het net. Lees: hier!

In mijn optiek veel onzekerheden, bovendien denk ik dat de specialisten niet zomaar een contract tekenen bij Red Bull. De samenwerking tussen de motorteams van Red Bull en Volkswagen Group is allerminst een feit indien de motor twee labels krijgt. Red Bull zou dan meer profijt kunnen hebben van deze samenwerking doordat de motor en auto beter op elkaar zijn afgestemd. McLaren is een te groot raceteam om hier genoegen mee te hebben. Zij zullen net als Red Bull een exclusiviteitsdeal wensen/eisen.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Een vergadering van de raad van toezicht van Volkswagen, inclusief de Duitse luxemerken Porsche en Audi, is gepland om een ​​mogelijke toetreding tot de Formule 1 voor 2026 te bespreken.


Daarmee kunnen we de uitspraak dat een deal bijna rond is verwijzen naar het land der fabelen. De deal is niet bijna rond. In Duitsland wordt komende week pas vergaderd of een mogelijke toetreding erin zit. Dat is de status. En dat is al tien jaar de status. Wat Red Bull doet is niets meer dan blufpoker om de druk op te voeren bij Volkswagen Group. Dit spelletje is al meer dan 10 jaar geldig. En waar nu Max Verstappen wordt gehangen aan een exclusiviteitsdeal was het eerder Fernando Alonso.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Die ontmoeting is gepland voor 5 april, met een bron die zegt: "We hopen op dat moment onze intentie om de F1 te betreden te kunnen communiceren."


Het gaat hier dus om een intentie! Het beste haalbare resultaat is dat Volkswagen Group aangeeft dat zij voornemens zij om toe te treden tot de F1. Dan zeg je niet meer dan dat je mogelijkheden gaat onderzoeken.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Geruchten en rapporten suggereren dat de beslissing een samenwerking van EUR 500 miljoen zal zijn met McLaren voor Audi, en een fabrieks-Porsche motordeal voor Red Bull Racing.


Zie hierboven. Voor beiden dus geen exclusiviteitsdeal. Eén motor, twee labels. Bovendien wordt ook hier duidelijk dat het niets meer dan een gerucht is. Het Volkswagen-spook dat al 10 jaar door de paddock van de F1 dwaalt.

Quote:
"Max Verstappen is duidelijk een belangrijk stuk in dit schaakspel", vertelde de 78-jarige Oostenrijker aan formel1.de.


Eerder was dat Fernando Alonso en Stefano Domenicali. Beiden destijds toonaangevend.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
Marko geeft toe dat er "alle kanten op wordt gepraat".


Joh.

Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef:
"Een nummer 1-plaats in de constellatie zou mooi zijn, maar daar zijn we nog mijlenver van verwijderd", hield hij vol. "Maar zou ik Max graag in een Red Bull auto met Porsche-logo? Als ik 'ja' zeg, dan denk je dat we al een soort deal hebben gesloten."


Dus hoe kortbij zijn zij nu echt bij een deal denk je Cliff? Het is overduidelijk dat nog niets in kannen en kruiken is. Er zal flink wat water door IJsel moeten stromen wil het tot een deal komen. Tot op heden is het niet gelukt, de toekomst zal uitwijzen of dit keer wel consensus wordt bereikt.

Met de huidige klimaatdoelstellingen en in het verlengde van de elektrificatie van het autopark betwijfel ik of het interessant is voor Volkswagen Group om toe te treden. Tijd zal het leren maar voor nu is er niets meer te melden dan 10 jaar geleden. Dus blijft mijn standpunt overeind dat geen nieuwe fabrikanten toetreden. De laatste fabrikant is Honda, een deal die inmiddels 8 jaar oud is.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2022 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Dus hoe kortbij zijn zij nu echt bij een deal denk je Cliff?


Het boeit me niet zo hè, maar ik zie dat het jou vreselijk bezighoudt en dat vind ik wel leuk. Na het 'De Formule 1 boet wereldwijd fors in qua kijkcijfers' en het 'er treden geen nieuwe motorfabrikanten toe' kijk ik rustig hoe alles zich ontwikkelt.

Het aantal kijkers stijgt enorm. Viaplay? Nog nooit gezien en ga ik ook nooit kijken. Ik keek ook al zelden Ziggosport.

En nu.... ‘Formule 1-entree Audi en Porsche is volgende week officieel’

Of het doorgaat? Geen idee. Ik hoop het eigenlijk alleen omdat ik dan zie dat je weer ongelijk krijgt Laughing

Verder doet Red Bull het uitstekend. Jammer van de eerste race, maar de tweede race konden ze toch maximale punten bijschrijven. En ik verwacht dat ze sneller doorontwikkelen dan Ferrari. Vergeet niet dat Ferrari met Vettel ook nog even heeft meegedaan in de strijd met Hamilton, maar daarna werden ze zowel door Mercedes als Red Bull gepasseerd, ondanks hun valsspelen.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Apr 08, 2022 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


    Porsche and Audi poised for F1 entry in 2026 as Lewis Hamilton, Max Verstappen hail 'great news'
    The Volkswagen Group has confirmed plans to enter Porsche and Audi into Formula 1 are at an advanced stage; the potential addition of new names to the sport has been welcomed by Lewis Hamilton and Max Verstappen


https://www.gpblog.com/en/news/107934/nothing-stands-in-the-way-of-audi-s-entry-into-formula-1-anymore.html

    'Audi and Porsche set to enter F1 in 2026'
    Volkswagen Group made its final decision Thursday afternoon to enter Formula 1 in 2026. It means that a possible partnership between Audi and Red Bull Racing is getting closer.


https://www.gpblog.com/en/news/107934/nothing-stands-in-the-way-of-audi-s-entry-into-formula-1-anymore.html

Ik hoorde pas een F1 ingewijde de volgende theorie vertellen:

    - Red Bull heeft een probleem. Het is het enige team wat geen auto's bouwt, maar een energiedrink is. Deelname aan de F1 kost vele honderden miljoenen euro's, en Red Bull heeft dat altijd gedaan als marketing strategie. Dat heeft ze ook geen windeieren gelegd.
    - Maar.... toen Honda stopte zijn ze ook motoren gaan ontwikkelen. En dat is opnieuw een enorme moneydrain voor het bedrijf. Ze hebben tal van expertise gekocht van Mercedes (ongeveer 50 man is overgenomen, vaak met hogere salarissen dan bij Mercedes). In totaal werken er honderden duurbetaalde mensen aan de Red Bull powertrain.
    - Zou Red Bull nu autofabrikant zijn, dan zouden ze een enorme PR hebben als goede motorbouwer. Er waren stemmen binnen Red Bull om opnieuw met een supercar te komen (ze hadden twee jaar geleden de Valkyrie gebouwd met Aston Martin), maar 'auto-bouwen' zou echt een compleet nieuwe industrie zijn voor Red Bull. Bovendien heeft de auto-industrie het heel moeilijk.
    - Dus.... wat was de uitkomst? Porsche of Audi. Zij zijn partijen die wél echte autofabrikanten zijn en de volkswagengroep kan wél de kosten van een F1 motor dragen. Red Bull Powertrains zal dan overgenomen worden door de Volkswagengroep en zal de Red Bulls van motoren blijven voorzien.


Klinkt allemaal vrij logisch, want een energiedrankje wat een F1 team in de lucht houdt is al een enorme prestatie, maar om ook nog eens een fabrieksteam te worden zonder automerk is volgens veel mensen op de lange termijn een onmogelijke opgave.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2022 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Toto Wolff blijft natrappen naar Michael Masi, zelfs nu Masi weg is uit F1: https://www.gpblog.com/en/news/108361/wolff-critical-of-masi-some-drivers-found-him-disrespectful.html

Wat een waardeloze vent is dat toch.



Ondertussen hebben Hamilton en Wolff het ook al weer aan de stok met de nieuwe race-director:



Lulu wil wel zijn sieraden aan kunnen houden, wat denkt men wel niet?

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2022 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje
   
 


En weer gaat het dit jaar niet lekker met het materiaal van Max Verstappen.

_________________
Mijn -isme is realisme.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2022 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Dat is een understatement... 2 van de 3 wedstrijden niet finishen en 38 punten verliezen. In plaats van een solide twee plek staat hij zesde, gvd zelfs achter Hamilton. Evil or Very Mad

Aan de andere kant.... wel een mooi seizoen hoor. Russell staat tweede nu met slechts één podium en ik vlak Mercedes echt niet uit. En Alpine ging ook best lekker afgelopen weekend, als Alonso zich ook af en toe in de strijd gaat mengen vind ik alles best. Als Lulu de Clown maar buiten de top 3 blijft.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2022 7:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Met de huidige klimaatdoelstellingen en in het verlengde van de elektrificatie van het autopark betwijfel ik of het interessant is voor Volkswagen Group om toe te treden. Tijd zal het leren maar voor nu is er niets meer te melden dan 10 jaar geleden. Dus blijft mijn standpunt overeind dat geen nieuwe fabrikanten toetreden. De laatste fabrikant is Honda, een deal die inmiddels 8 jaar oud is.


'CEO van Volkswagen bevestigt: 'Porsche en Audi komen in de Formule 1''
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/109718/ceo-van-volkswagen-bevestigt-porsche-en-audi-komen-in-de-formule-1.html



Laughing

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


F1-teambaas klaar met juwelendiscussie Hamilton: "Dan rijd je gewoon niet, simpel"

Flikker dat jankventje nou maar gewoon uit de F1. Staat inmiddels ook zo'n beetje op de helft van het aantal punten van zijn teamgenoot Russell.

Hamilton was verre van de beste coureur ooit. Tuurlijk, hij kan behoorlijk sturen, maar heeft op Nico Rosberg na (waar hij ook een keer van verloor) nooit echt een goede teamgenoot naast hem gehad in het hybride tijdperk. Nu heeft hij dat wel.

Het mooie van 2022 is dat er nieuwe auto's zijn en het dus een stuk minder belangrijk is hoe lang je al in die auto rondrijdt. Je ziet ineens het gat tussen Perez en Verstappen ook kleiner worden. Lewis klaagt al weken dat hij geen geluk heeft, klaagt over zijn team, heeft geklaagd over de FIA leiding, klaagt nu over zijn sierraden.

Gewoon oprotten met je 'ik word altijd benadeeld' houding. Het tegendeel was waar de afgelopen jaren, en sowieso was iedereen bang om direct voor racist uitgemaakt te worden als je niet deed wat Lewis wilde (zoals: 'take a knee')


Carnaval is voorbij hè Lewis



En ja, dat is een 'black lives matter' mondkapje. Eén van de weinige mondkapjes waar ik wel bezwaar tegen maak Laughing

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2022 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Cliox schreef:
Met de huidige klimaatdoelstellingen en in het verlengde van de elektrificatie van het autopark betwijfel ik of het interessant is voor Volkswagen Group om toe te treden. Tijd zal het leren maar voor nu is er niets meer te melden dan 10 jaar geleden. Dus blijft mijn standpunt overeind dat geen nieuwe fabrikanten toetreden. De laatste fabrikant is Honda, een deal die inmiddels 8 jaar oud is.


'CEO van Volkswagen bevestigt: 'Porsche en Audi komen in de Formule 1''
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/109718/ceo-van-volkswagen-bevestigt-porsche-en-audi-komen-in-de-formule-1.html



Laughing


Nog steeds speculatief:
    Na maanden van speculatie is volgens Reuters nu de kogel door de kerk. Herbert Diess, de CEO van Volkswagen, zou op maandag naar buiten hebben gebracht dat Porsche en Audi hun entree gaan maken in de Formule 1. Hij zou daarnaast hebben toegevoegd dat Porsche al verder is in de voorbereiding en meer concrete plannen heeft dan Audi.

T kan 'friezen' en t kan 'dooien'.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2022 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
F1-teambaas klaar met juwelendiscussie Hamilton: "Dan rijd je gewoon niet, simpel"

Flikker dat jankventje nou maar gewoon uit de F1. Staat inmiddels ook zo'n beetje op de helft van het aantal punten van zijn teamgenoot Russell.

Hamilton was verre van de beste coureur ooit. Tuurlijk, hij kan behoorlijk sturen, maar heeft op Nico Rosberg na (waar hij ook een keer van verloor) nooit echt een goede teamgenoot naast hem gehad in het hybride tijdperk. Nu heeft hij dat wel.

Het mooie van 2022 is dat er nieuwe auto's zijn en het dus een stuk minder belangrijk is hoe lang je al in die auto rondrijdt. Je ziet ineens het gat tussen Perez en Verstappen ook kleiner worden. Lewis klaagt al weken dat hij geen geluk heeft, klaagt over zijn team, heeft geklaagd over de FIA leiding, klaagt nu over zijn sierraden.

Gewoon oprotten met je 'ik word altijd benadeeld' houding. Het tegendeel was waar de afgelopen jaren, en sowieso was iedereen bang om direct voor racist uitgemaakt te worden als je niet deed wat Lewis wilde (zoals: 'take a knee')


Carnaval is voorbij hè Lewis



En ja, dat is een 'black lives matter' mondkapje. Eén van de weinige mondkapjes waar ik wel bezwaar tegen maak Laughing


Hamiltons dagen zijn geteld. Waarom denk je dat hij zo gebrand was op die titel? Hij wist dat met de komst van Russell, er een nieuw tijdperk aanbreekt. Overigens, voor wat het waard is, ik stond er alleen in toen ik zei dat Russell Hamilton zou kunnen volgen en verslaan. De meeste dachten dat hij een soort van Bottas-II rol zou gaan vervullen en noemde dit een leerjaar. Onzin dus! Zoals ik al zei...

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2022 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Loetje schreef:
En weer gaat het dit jaar niet lekker met het materiaal van Max Verstappen.


De vraag is nu hoeveel budget Red Bull heeft moeten opbranden op het lek te dichten en snelheid te vinden.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2022 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Nog steeds speculatief:
volgens Reuters


Ehm... volgens mij heb je zelf de factcheckers van Reuters regelmatig aangevoerd in discussies. Is het nu allemaal niet waar wat Reuters schrijft, of wat wil je hiermee beweren?

Quote:
Overigens, voor wat het waard is, ik stond er alleen in toen ik zei dat Russell Hamilton zou kunnen volgen en verslaan.


Ik weet niet waar je alleen stond, maar niet hier. Toen Hamilton uitviel met Covid en Russell die plaats innam reed hij zo'n beetje rondjes rond Bottas in een auto waar Russel nauwelijks in paste (Russell is 11 cm langer dan Hamilton)

Dat Russell van een heel andere klasse was dan Bottas was toen al duidelijk. Bovendien was de rol van Bottas ook volkomen duidelijk: tweede rijder. Dat lag bij de komst van Russell echt weer open: gewoon op het circuit laten zien wie het beste is. En dat krijgen we nu mooi te zien.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2022 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Ehm... volgens mij heb je zelf de factcheckers van Reuters regelmatig aangevoerd in discussies. Is het nu allemaal niet waar wat Reuters schrijft, of wat wil je hiermee beweren?


Dat schrijf ik nergens. En verder ook geen idee wat ik moet met deze jij-bak.

Quote:

Ik weet niet waar je alleen stond, maar niet hier. Toen Hamilton uitviel met Covid en Russell die plaats innam reed hij zo'n beetje rondjes rond Bottas in een auto waar Russel nauwelijks in paste (Russell is 11 cm langer dan Hamilton)

Dat Russell van een heel andere klasse was dan Bottas was toen al duidelijk. Bovendien was de rol van Bottas ook volkomen duidelijk: tweede rijder. Dat lag bij de komst van Russell echt weer open: gewoon op het circuit laten zien wie het beste is. En dat krijgen we nu mooi te zien.


Kleine nuance is dat het geen technisch circuit was. En het materiaal van Lewis kon daarnaast net wat beter werken op dit circuit. Eén zwaluw maakt geen zomer. Het was goed maar laten we ook reëel zijn dat een gedemotiveerde Bottas verslaan, geen kunst aan is.

Het belangrijkste argument is dan ook niet de referentie van de race dat Russel Lewis verving, maar het voordeel van Lewis dat verdwenen is. De wagenkennis die hij heeft opgedaan verdwijnt. Iedereen begint op nul. Het was tenslotte nog maar de vraag hoe goed de Mercedes zou zijn of Lewis er mee overweg kan en hoe snel hij went aan de auto. Jongere gasten hebben vaak een hoger aanpassingsvermogen. Dat alles bij elkaar opgeteld maakte dat ik durfde tegen te spreken dat het een leerjaar zou worden voor Russell en hij pas aan het einde van het jaar zou kunnen aansluiten.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliff schreef:
Het mooie van 2022 is dat er nieuwe auto's zijn en het dus een stuk minder belangrijk is hoe lang je al in die auto rondrijdt.

Cliox schreef:
Het belangrijkste argument is dan ook niet de referentie van de race dat Russel Lewis verving, maar het voordeel van Lewis dat verdwenen is. De wagenkennis die hij heeft opgedaan verdwijnt. Iedereen begint op nul.


Very Happy

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Jul 07, 2022 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Is Volkswagengroep nog steeds aan het overwegen?

Keert Honda terug in de F1?

Intussen meldt ook Honda zich. Al ontkent Horner in alle toonaarden.
We kunnen komende jaren weer als vanouds smullen.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jul 25, 2022 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 




Leclerc maakt teveel fouten en ik vind het wel knap van hem dat hij dat zelf toegeeft. Het is niet makkelijk om onder die druk, op zo'n jonge leeftijd, al de schuld bij zichzelf te leggen en te zeggen dat als jij zoveel fouten maakt hij het ook niet verdient om wereldkampioen te worden.

Ferrari lijkt de beste auto te hebben qua snelheid. De nieuwe motor van Carlos loog er ook niet om, die had zomaar pole en de racewin kunnen pakken als hij niet achteraan gestart zou zijn.

Het vervolg blijft spannend nu ook Mercedes weer een beetje begint aan te dringen. Hun kwalificatiesnelheid is niet goed genoeg, maar in de race gaat het vooralsnog erg goed. Mercedes is veruit de betrouwbaarste, ze vallen echt nagenoeg nooit uit met technische problemen. Ferrari lijkt onbetrouwbaar, Red Bull zit er een beetje tussenin. Aan het begin vielen ze een paar keer uit. Vervolgens leek de vloer kwetsbaar.

Het seizoen is gelukkig nog lang. Maar de races zijn echt mooi tot nu toe.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Jul 25, 2022 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Leclerc maakt teveel fouten en ik vind het wel knap van hem dat hij dat zelf toegeeft. Het is niet makkelijk om onder die druk, op zo'n jonge leeftijd, al de schuld bij zichzelf te leggen en te zeggen dat als jij zoveel fouten maakt hij het ook niet verdient om wereldkampioen te worden.


Dat leer je bij Ferrari vrij vlot. Voor de rijder die nog niet vloeiend Italiaans spreekt, de eerste woorden zijn 'Mia Culpa'.

Quote:
Ferrari lijkt de beste auto te hebben qua snelheid. De nieuwe motor van Carlos loog er ook niet om, die had zomaar pole en de racewin kunnen pakken als hij niet achteraan gestart zou zijn.


Dat laatste geloof ik niet. Vrijdag had Red Bull een veel betere pace op de long runs. Ik heb niet getwijfeld dat Max deze zou winnen. Los daarvan is er een gouden principe in de Formule 1; 'In order to finish first, first you have to finish' Dit principe heeft Ferrari meerdere keren met voeten getreden. Het zou zomaar kunnen dat Ferrari de motor verder moet opendraaien dan hen lief is om Red Bull voor te blijven. Dan kun je wel sneller zijn over een ronde maar dan wordt het een lastig verhaal.

Quote:
Het vervolg blijft spannend nu ook Mercedes weer een beetje begint aan te dringen. Hun kwalificatiesnelheid is niet goed genoeg, maar in de race gaat het vooralsnog erg goed. Mercedes is veruit de betrouwbaarste, ze vallen echt nagenoeg nooit uit met technische problemen. Ferrari lijkt onbetrouwbaar, Red Bull zit er een beetje tussenin. Aan het begin vielen ze een paar keer uit. Vervolgens leek de vloer kwetsbaar.

Het seizoen is gelukkig nog lang. Maar de races zijn echt mooi tot nu toe.


Mercedes begint niet aan te dringen. Dat zij op dit circuit verder voorin zouden rijden was te verwachten. De asfaltlaag van het circuit is een biljardlaken dus veel minder last van porpoising. Porpoising werpt de Mercedes naar achter. Zodra zij dit probleem oplossen is het een competitieve auto. Vanaf het Grand Prix weekend in België wordt porpoising aan banden gelegd. Indien Mercedes de rijhoogte moet aanpassen, zullen zij aan snelheid inboeten. Het ziet er niet goed uit voor Mercedes.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2022 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer
   
 


Nee Cliff, de wedstrijd tussen methaan autos en accu autos vond plaats in een stedelijke omgeving, heeft dus niks onder deze draad formule 1 te zoeken.

_________________
The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] #IstandWithRussia
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2022 1:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Mercedes begint niet aan te dringen. ....
Het ziet er niet goed uit voor Mercedes.


Toch in Hongarije pole gepakt en 2e en 3e geworden.... ik denk dat ze wel aandringen en dat het er wel goed uitziet voor Mercedes.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2022 8:01 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer
   
 


Accu autos van Mercedes of brandstof autos ?

_________________
The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] #IstandWithRussia
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2022 8:03 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer
   
 


Ook leuk trouwens Alaska ralley accu autos vs brandstof autos.

_________________
The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] #IstandWithRussia
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
  Weerwoord forum index » Sport
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 37 van 37  
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.