Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 218, 219, 220 ... 222, 223, 224  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 0:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Tijd voor staakt-het-vuren en vredesbesprekingen lijkt me zo.

Nu pas??????????????

Manmanman.

Maar goed, beter dat het verstand te laat komt dan helemaal niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 0:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Carlos Ghostwriter schreef:
Rusland bombardeert Kiev

De aanval vond plaats vanochtend vroeg.

Ik hoorde maanden geleden al van de mainstream media dat Rusland snel door haar arsenaal raketten heen zou zijn, dat zal ook wel weer niet kloppen. Voorlopig lijkt het er niet op.

Wat ik begreep is dat Russen vooral de westerse wapenleverancies als doel hebben. Dus zodra westerse wapens de Oekraïne binnenkomen, komen die raketaanvallen. Eerder ook op spoorwegen en een wapendepot in Kiev. Dus als Europa materieel per trein stuurt naar Kiev, dan schakelt Rusland dat uit.

Lijkt me ook niet onlogisch dat Rusland dat direct probeert voordat het aan het front ingezet kan worden.

Rusland zelf beweert overigens dat de aanval was op Artem in Kiev, dat is een grote fabriek die raketten maakt (bericht uit 2021): https://en.defence-ua.com/news/artem_missile_maker_embarking_on_major_contract_for_r_27_air_to_air_missile_production-1947.html

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

En jawel hoor, wat ik eerder al schreef:

Report Shows India Buys Oil From Russia, Refines It, Then Sells It to Europe for Profit — European Union Commission President Predicts Oil Sanctions Could Backfire

Wanneer gaan die staatsmongolen in Brussel eens inzien dat we onze eigen economie en welvaart keihard aan het slopen zijn?

Dit krijg je niet meer goed zo hè.

Je verwacht het niet hè dat de producent en distribiteur van olie nieuwe routes gaat zoeken om onder de sancties uit te komen. En bijvoorbeeld in India is er vraag naar veel olie en het aanbod komt er hoe dan ook. Olie volgt bijna dezelfde wetmatigheden als drugs wat betreft de vraag die er is en het aanbod dat er hoe dan ook komt en ook een handel die geen grenzen kent. En nee, India doet dit niet uit liefdadigheid. India rekent hier ook z'n prijskaartje voor. De Russische olie zal ongetwijfeld goedko(o)p(er) worden ingekocht. En Europa moet hun vraag naar olie elders onttrekken om het Russische importaandeel te compenseren. Door bijvoorbeeld olie te importeren uit ...India. Wie betaalt hier nou de prijs? Volgens mij de gewone burgers in Europa. Oftewel, we worden door de EU en de overheden bedonderd waar we bij staan. De overheden in diverse lidstaten strijken er hun riante woekertarieven aan BTW mee op. Compenseren middels de staatsroof accijns fors te verlagen? Dat komt niet in hun vocabulaire voor.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, Oekraïne binnen de EU en NAVO invloedsfeer halen wordt heel, heel duur betaald door de Europese burger.

De VS, Rusland en China kijken lachend toe. Wat zeg ik, de rest van de wereld kijkt er met economische ogen naar. Alleen de deugende EU burger denkt vanuit moraliteit iets te mogen beweren, terwijl ze eerder zich nauwelijks druk maakten over aanvallen op Irak, Afghanistan, Syrië en Libië.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Ik denk dat Rusland alle troeven in handen heeft. Ze gaan dan ook niet onderhandelen.
Ze bevrijden de Donbass en nemen erbij wat ze willen hebben. Dat kon nog wel eens meer worden dan de oorspronkelijke bedoeling..
Wat voor zin heeft het om te onderhandelen met een onbetrouwbare en zwakkere tegenstander.
In de ogen van Rusland had men zich aan de minsk akkoorden moeten houden en hebben nu bewezen onbetrouwbaar te zijn. Vooral hoe de media in het westen hierover zwijgt.
Vergeet niet dat Rusland al oefeningen heeft gehouden in Moskou om de atoombunkers in te gaan.
Rusland zou atoomwapens kunnen gaan gebruiken als ze grote verliezen lijden. En Kiev van de kaart vegen of zo.
Wat wou het westen er aan doen? Londen en new york zijn in een oogwenk verdwenen.
Amsterdam met de gay pride is ook een aantrekkelijk doelwit.
Het gevaar is bij oorlog, dat onze leiders die ons in gevaar brengen zelf buiten gevaar blijven.
Atoombunkers in het westen zijn niet bestemd voor het gewone volk. reken maar niet op een plekje.
Ik denk dat Lithouwen ook nog een invasie te wachten staat en dat ze een corridor in beslag zullen nemen.
Ik weet niet of de navo daar iets aan zou kunnen doen.. en of men bereid is voor de acties van Lithouwen te sterven..
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

dat met die corridor gaat niet door lijkt me nu, ze nemen estland, letland en lithouwen terug Is ook logischer. Als toch tegen de navo gaat doe het dan goed. https://dissident.one/2022/06/27/russische-generaal-dreigt-rotterdamse-haven-te-vernietigen/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik zag Joe Biden wiens hersens niet meer buiten een voorleesscherm kunnen weer zijn Tirades afsteken
in een Oosterijkse vestiging (de hele stad is voor de buitenwereld afgesloten om deze man)...

De wereldoorlog in de EU moet er kosten wat kosten komen... Caberetier Zelenski is zijn geliefde buikspreekpop
en krijgt dagelijks gelijke teksten doorgespeeld op een schermpje...

Ook Zelenski deed weer een duid in he tzakje en wenst en nog grotere oorlog zo gaf hij vandaag aan.

Helaas is de EU zo mentaal zwak dat zij niet meer in staat is dit giftige duo in te tomen.

NEderland heeft altijd die vurige wens op buitensporige escalatie boven real poltics ten volle gesteund
blijkens de lange reeks beledigende en rauwe uitlatingen van Rutte en Co... richting Rusland.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2022 5:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Neutraliteit (zoals bijv. Oostenrijk) lijkt in elk geval 'n heel stuk verstandiger.

We denken in dit verband nog aan het gigantische nationale protest destijds tegen plaatsing van Amerikaanse kruiswapens hier.

Toen was de bevolking nog zo snugger om in te zien dat dit land anders een van de eerste doelwitten zou zijn, wanneer de twee grootmachten elkaar in de haren zouden vliegen.

Wat de regering nu doet, zoals wapens sturen, allerlei uitlatingen doen en meewerken aan allerlei transporten, is niet veel minder riskant dan het toelaten van die raketten.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2022 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Ja, Oekraïne binnen de EU en NAVO invloedsfeer halen wordt heel, heel duur betaald door de Europese burger.

De VS, Rusland en China kijken lachend toe. Wat zeg ik, de rest van de wereld kijkt er met economische ogen naar. Alleen de deugende EU burger denkt vanuit moraliteit iets te mogen beweren, terwijl ze eerder zich nauwelijks druk maakten over aanvallen op Irak, Afghanistan, Syrië en Libië.

Correct de EU-burgers zijn de slachtoffers.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Volgens mij is het in de mainstream media behoorlijk rustig over dit onderwerp aan het worden.

Ik zag nog iets over een aanval op een winkelcentrum, maar dat is maar zeer de vraag. De Russen zelf geven aan dan ze het terrein naast het winkelcentrum wilden raken met een raket. Als je goed op de luchtfoto's kijkt zie je inderdaad dat dat ook het terrein is wat ze raken, en dat dat een fabrieksterrein is met aansluiting op de spoorweg.

De Russen beweren dat er via die spoorweg wapens aangevoerd zijn vanuit het Westen die ingezet zouden gaan worden in de oorlog in de Donbas regio.
Het westen beweert dat het een aanval was op een winkelcentrum.

Helaas geloven heel veel mensen de westerse berichtgeving. Ik heb nog steeds geen onomstotelijk bewijs gezien van één van beide verhalen.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

De Oekrainse ambassadeur in Duitsland en zijn verering voor fascist, massamoordenaar Bandera ook ontkende hij
in alle duidelijkheid de moorden Joodse slachtoffers. Deze ambassadeur moet onmiddelijk Duitsland uitgezet worden.
#Massenmörder #Nazi #Bandera #Antisemitismus #Melnyk

Bron : Twitter

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Uiteraard vermeldt ook onze neo liberale door en door corrupte elite dit niet.

Meer dan een op de vier Amerikanen heeft zoveel minachting voor de regering dat ze denken dat het "op een bepaald moment
binnenkort nodig zal zijn voor burgers om de wapens op te nemen tegen de regering",

volgens een nieuwe peiling van het Institute of Politics van de Universiteit van Chicago.

Een meerderheid van de Amerikanen zei ook dat de regering "corrupt en opgetuigd is tegen gewone mensen zoals ik",
waaronder tweederde van de Republikeinen en onafhankelijken, en ongeveer de helft van de Democraten.

Ik ben ervan overtuigt dat als de Nederlands vrij over wapens zouden mogen bezitten er mogelijk allang
een gewapende volksopstand had plaats gevonden...

Dat betekend dat het wapenverbod waar onze politci zo fel achterzitten vooral dient omdat types
als Rutte en Kaag vrijelijk op het Nederlandse volk met ploertendoders, handwapens en waterkanonnen in wil kunnen beuken
zonder dat dit tot een evenredige tegenreactie komt.

In dat geval wordt het monopolie op wapens door de kabinnetten Rutte/Kaag misbruikt om hun bizarre dictatoriale
machtsdoctrine te handhaven en mensen die ''beschaaft demonstreren'' eeuwig te negeren....

https://www.washingtontimes.com/news/2022/jul/1/quarter-of-voters-say-they-may-soon-have-to-take-u/

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 18:40 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Weet je waar ik oprecht woest van wordt? Dat politici steeds openlijker verkondigen dat WIJ moeten lijden in onze portemonnee omdat het lot van Oekraïne belangrijker is.

Ik wil niet op kosten gejaagd worden voor Oekraïne. Ik wil niet dat mijn lot verbonden is aan dat van Oekraïne. Het is mijn oorlog niet, punt! Evil or Very Mad

White House Tells Americans: 'Suck It Up' For The Sake Of The "Liberal World Order"

https://www.zerohedge.com/political/white-house-tells-americans-suck-it-sake-liberal-world-order

Quote:
CNN: "What do you say to those families that say, 'listen, we can't afford to pay $4.85 a gallon for months, if not years?’"

BIDEN ADVISOR BRIAN DEESE: "This is about the future of the Liberal World Order and we have to stand firm."

Als de zaken er zo voorliggen...

OPROTTEN met jullie satanische 'liberale' wereldorde, HUP RUSLAND!

JULLIE moesten zonodig NAZIS en FASCISTEN in Oekraïne in het zadel helpen, en dit zijn de gevolgen. LAAT MIJ ER BUITEN!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Zoo, heb mijn zegje gedaan.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik sta er wat minder sterk in dan dat...

Waar ik wel van moet kotsen is die hypocrisie. Wij hebben autonome landen als Irak, Afghanistan, Syrië, Servië en Libië aangevallen. Daarbij hebben we ons zelden druk gemaakt over slachtoffers daar, weet iemand hoeveel burgerdoelen wij ooit getroffen hebben? Hoeveel burgerdoden wij ooit gemaakt hebben?

Nee, wat Arabieren interesseren ons niets. Serven destijds ook niet. Die mogen allemaal best dood. Maar Oekraïners zijn onze nieuwe knuffel-oostblokkers ofzo.

Waarom is de oorlog in Oekraïne eigenlijk erger dan de oorlog in Syrië, kan iemand mij dat uitleggen? Of beter nog: de oorlog in Jemen? Waarom zijn de dode burgers in Jemen zoveel minder waard dan de dode burgers in Oekraïne?

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Ik sta er wel zo sterk in hoor. En dat hup Rusland zal me vast wel kwalijk worden genomen, maar zo ben ik het wel meer en meer gaan voelen in de afgelopen weken/maanden, en dat komt enkel door de wijze waarop het westen reageert in deze. In ons nadeel dus, overduidelijk.

Ook al had ik liever niet gezien dat Rusland deze zogeheten "speciale militaire operatie" was begonnen (en dat is nog steeds zo), maar dat is helaas een onomkeerbaar gegeven.

Als mensen mij in real life vragen hoe ik er in sta, dan zeg ik dat ik mijn uiterste best doe om neutraal te blijven maar dat dit steeds lastiger wordt.

En als er dan met opgeheven vingertje wordt gezegd dat ik toch echt partij moet kiezen, dan zal ik gewoon zeggen, "Oh ik moet een kant kiezen? Prima hoor dan ben ik voor Rusland."

Dit is exact hoe ik er in sta, en zoals ik ook al eerder heb verwoord hier.

BerichtGeplaatst: Za Jul 02, 2022 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Carlos Ghostwriter schreef:
Als mensen mij in real life vragen hoe ik er in sta, dan zeg ik dat ik mijn uiterste best doe om neutraal te blijven maar dat dit steeds lastiger wordt.

Ik zeg meestal dat de vrager te weinig informatie heeft om hierover inhoudelijk een discussie aan te gaan. Wat meestal ook zo is. Het wordt hier immers gebracht alsof bij donderslag Rusland ineens Oekraïne aanviel.

Die hele voorgeschiedenis, inclusief de staatsgreep van 2014, zegt ze niets. Ze zijn ook allemaal gebrainwashed 'the Cliox way'. Ze denken dat de Krim met militair geweld is ingelijfd, tegen de wil van het volk in. Ze denken net als Cliox dat er een oorlog geweest is rond de Krim.

Kun je het ze kwalijk nemen? Er is 8 jaar lang gesproken over 'annexatie'. Het was net zo min een annexatie als dat het toetreden van een EU lidstaat bij de EU was.

BerichtGeplaatst: Za Jul 02, 2022 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

In de Duitse msm en op de Duitse staatstelevisie framen ze ' Angriffskrieg ' Russland gegen die Ukraine '
Dus vertaald in Nederlands, aanvals oorlog Rusland tegen de Oekraine.
Ze spreken dus niet gewoon over oorlog, nee ze framen aanvals oorlog.
Dat moet er dus blijven zitten in de gebrainwashte televisie kijkers, msm lezers.
Je zou echter ook met recht kunnen spreken van verdedigings oorlog Rusland tegen voortwoekerende nato agressie.
Verteidigungskrieg Russland gegen ausuferende nato Aggression.

BerichtGeplaatst: Za Jul 02, 2022 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ook interessant: de wapens die het westen levert aan Oekraïne staan op het Darkweb te koop.

4000 dollar voor een Amerikaanse killerdrone....

Of het klopt weten we natuurlijk niet, maar het zal zeker niet de eerste keer zijn dat blijkt dat westerse wapenleverancies in de verkeerde handen vallen. Vooral de VS heeft wapens geleverd aan Afghanistan, Irak, de Koerden en het 'vrije Syrische leger'. Een deel daarvan viel in de handen van ISIS.

Ook was het altijd 'een raadsel' hoe ISIS rondreed in nieuwe witte Toyota pickup-trucks, totdat bleek dat de VS deze in grote getale geleverd heeft aan het 'vrije Syrische leger'.

Dus dat wapens die nu geleverd worden aan Oekraïne, toch één van de meest corrupte staten in Europa, in de handen gaan vallen van bv. terroristen is niet uit te sluiten. Misschien wordt de VS straks door een terreuraanslag geraakt met één van hun eigen drones.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 03, 2022 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://rumble.com/v1ap62t-20220629-elze-interview-final-update.html

´Overheden manipuleren burgers richting gewenst gedrag’ – Elze van Hamelen over cognitieve oorlogsvoering

Propaganda is van alle tijden, maar cognitieve oorlogsvoering gaat nog een stap verder. De NAVO is er al mee bezig, maar wat is het precies? En zetten overheden deze techniek ook in voor binnenlandse doeleinden? Journaliste Elze van Hamelen praat ons bij.

Voor de Andere Krant schreef Van Hamelen onlangs een intrigerend artikel over cognitieve oorlogsvoering. Hoewel er overlap is met klassieke propaganda en psychologische oorlogsvoering, gaat cognitieve oorlogsvoering veel verder. Met deze techniek probeert men namelijk het proces te beïnvloeden waarmee mensen tot inzichten, ideeën en overtuigingen komen. Op die manier sturen overheden burgers richting het gewenste gedrag. En dit gebeurt niet alleen om burgers in te zetten als wapen tegen een vijandelijke mogendheid. Ook voor binnenlandse doeleinden zetten overheden cognitieve oorlogsvoering in.

Van Hamelen legt aan redacteur Bas Reijnierse welke kennisdomeinen er ten grondslag liggen aan cognitieve oorlogsvoering en hoe de techniek wordt toegepast, in zowel de internationale als de Nederlandse context. Ook bespreken zij welke parallellen er zijn tussen de verschillende cognitieve strijdtonelen, zoals de strijd in Oekraïne en de informatieoorlog rondom corona.

Daarom mijn verbazing dat Cliff, niet de Propaganda over Oekraïne gelooft, maar wel de Propaganda over Corona vaccins.

Carlos, Jordan, Icesurfer denken ongeveer hetzelfde als ik.
Moppersmurf leunt over na de ontdekking van BLKBX.

Dit staat op Rumble want YouTube verwijdert "anders denkenden" dus censuur.

Het viel mij ook op dat op het moment dat Rusland binnenviel, Corona was verdwenen.......

BerichtGeplaatst: Zo Jul 03, 2022 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Daarom mijn verbazing dat Cliff, niet de Propaganda over Oekraïne gelooft, maar wel de Propaganda over Corona vaccins

Dat heb ik je toch al uitgelegd? Bij Corona volg ik het wetenschappelijke standpunt. Er is geen wetenschappelijk standpunt voor wat betreft de oorlog, daarin is alleen een politiek standpunt.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 03, 2022 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Daarom mijn verbazing dat Cliff, niet de Propaganda over Oekraïne gelooft, maar wel de Propaganda over Corona vaccins

Dat heb ik je toch al uitgelegd? Bij Corona volg ik het wetenschappelijke standpunt. Er is geen wetenschappelijk standpunt voor wat betreft de oorlog, daarin is alleen een politiek standpunt.

Van Hamelen legt aan redacteur Bas Reijnierse welke kennisdomeinen er ten grondslag liggen aan cognitieve oorlogsvoering en hoe de techniek wordt toegepast, in zowel de internationale als de Nederlandse context. Ook bespreken zij welke parallellen er zijn tussen de verschillende cognitieve strijdtonelen, zoals de strijd in Oekraïne en de informatieoorlog rondom corona.

Zie je niet dat het te maken heeft met Propaganda?

De "wetenschap" betekent niet dat het gelijk heeft.
Er zijn vele wetenschappers die het er NIET mee eens zijn.
Maar die worden hun mond gesnoerd.
Alles heeft 2 kanten en vroeger was er nog Gezondheidszorg op de manier van Florence Nightengale.
Maar nu is het een dik verdienmodel geworden.......voor de CEO, niet voor de mensen op de werkvloer.

Niet gelezen dat "cardiologen" zo'n € 3.1 miljoen hebben gezwendeld?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 03, 2022 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ook de Nazi's deden een groot beroep op ''de Wetenschap'' om hun obsessies erdoorheen te krijgen.

Datzelfde zie de nu bij VVD, D66 en Groen Niks.... een hele rij aan onkritische overbetaalde idioten op
universiteiten wordt betaald om deze valse haat-jegens-eigen-volk-partijen munitie te geven.

Eenzijdige valse halve onderzoekjes zijn al tientallen jaren aan de orde van de dag.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2022 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Er zijn vele wetenschappers die het er NIET mee eens zijn.

En zo hoort dat in wetenschap. Maar hier moet ik je toch echt teleurstellen: 99% van de virologen snapt wél hoe het zit met het Covid virus, snapt wel dat vaccins werken, snapt wel dat het WEF hier niet achter zit met een Great Reset, etc.

Quote:
Maar die worden hun mond gesnoerd.

Feit dat jij ze hier voortdurend kunt oprakelen bewijst het tegendeel. Hun mond wordt niet gesnoerd. Geef maar een voorbeeld.

Quote:
Maar nu is het een dik verdienmodel geworden.......voor de CEO, niet voor de mensen op de werkvloer. Niet gelezen dat "cardiologen" zo'n € 3.1 miljoen hebben gezwendeld?

Dat bedrag valt in het niet met de hoeveelheid donaties die gedaan is aan fake-media over Corona.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2022 20:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Gesnoerd:
Robert Malone
Geert vanden Bossche
Mathieu Desmet
Theo Scheffers
Rob Elens
Artsen in Houston
Er zijn er nog heel vele, maar ik ken geen Spaanse of Britse artsen, die ook gecanceld zijn.
Die zijn er zeker.

Frontline doctors en artsen collectief kunnen alleen via hun collectieve organisaties spreken.
Doen ze het individueel dan worden ze gesnoerd en zelfs gedreigd dat hun BIG wordt afgenomen.

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2022 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik was tegen deze mede door de EU gesponsorde oorlog.
Ik denk dat het nu pas afgelopen is als ook Odessa door de Russen is veroverd, Als wij, dat is de Navo, zich niet meer met dit conflict bemoeid.Maar daar twijfel ik aan.
Het conflikt zal pas echt stoppen als alle districten van de Oekraine die na het Maidan oproer weigerden met de Nazi,s van Svoboda mee te werken en voor afscheiding van die door de EU (Verhofstad, van Baalen)gesteunde club toen kozen afgescheiden blijven.

In 1794 hernoemde Catharina de Grote Chadzjibej tot Odessa, naar de oude Griekse kolonie Odessos, die echter veel zuidelijker bij Varna gelegen was. Dit wordt door de Russen beschouwd als het begin van de huidige stad.

In het tsaristische Rusland werd Odessa al snel de derde stad, na Moskou en Sint-Petersburg. Net als Sint-Petersburg, dat bijna een eeuw ouder is, was Odessa bedoeld als een venster op het westen. Er werden vele architecten, kunstenaars en vaklieden uit West-Europa aangetrokken. Er zijn sterke Franse en Italiaanse invloeden. Een van de eerste gouverneurs was een Fransman.