Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » VS stelt recht vrouw en ongeboren vrucht op zelfde hoogte. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
VS stelt recht vrouw en ongeboren vrucht op zelfde hoogte.
BerichtGeplaatst: Za Jun 25, 2022 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In de VS zet men het recht van de ongeboren vrucht op dezelfde hoogte als dat van de moeder.
Is dat goed of fout?

BerichtGeplaatst: Za Jun 25, 2022 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Gods own country.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 1:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gewoon een condoom gebruiken.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:

Ik heb het nu niet over de wijze waarop de Foetus is ontstaan.
Maar de vraag is, is een nog niet geboren mens net zoveel waard als een wel geboren levend mens.
Persoonlijk vind ik de scheidslijn wel erg dun. Is de wet,"Gij zult niet doden," ook op de ongeboren mensjes van toepassing? Is een foetus een mens?
Waar begint ons bewustzijn.
Gelukkig heb ik zelf niet met die vraag te maken gehad. Als man heb je zelf nog niet echt een band met de vrucht. Bij een zwangere vrouw ligt dat, lijkt mij, anders.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Poendert schreef:
Ik heb het nu niet over de wijze waarop de Foetus is ontstaan.

Ik wel. Een hoop ongewenste zwangerschappen ontstaan omdat men een condoom 'onhandig' of 'niet lekker' vindt. Dat is volslagen nonsens, ik zie het als totale onkunde van mannen in bed als ze dat beweren. Waarschijnlijk hebben ze sowieso te snel een orgasme dus die 0.01 mm latex hebben ze hard nodig om het gevoel wat te temperen.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk schandalig dat veel mannen hun vrouwen dwingen elke dag een hormonenpil te nemen omdat ze te bedonderd zijn om een condoom te gebruiken.

Ik wil de discussie over abortus best voeren, maar niet als bovenstaande niet in acht genomen wordt. Er zijn tal van manieren om een conceptie te vermijden alvorens gebruik te maken van 'het recht op abortus'.

Leg mij eerst maar eens haarfijn uit waarom alle beschikbare mogelijkheden terzijde geschoven zijn. En dan zijn er veel hoor: condoom, pessarium, spiraaltje, pil, ampul, etc. en als dat allemaal vergeten is (???) dan is er nog de morningafter pil, morning after spiraaltje, etc.

Ik ben niet tegen het recht op abortus, maar ga mij maar eens haarfijn uitleggen waarom je je op dat recht beroept terwijl je een breed scala van middelen tot je beschikking had die niet het vermoorden van een foetus tot gevolg hebben.

Ik heb er wel een vermoeden van: luiheid. Gewoon luiheid van een hedonistische generatie die alles nu en onmiddellijk willen hebben, altijd rechten komen eisen en nooit iets willen weten van bijbehorende plichten.

Overigens komt abortus ook nog eens voornamelijk voor bij laagopgeleiden en mensen met een bepaalde culturele achtergrond (Antillianen, Surinamers, etc.)

Doe daar eerst maar eens iets aan. Dit is exact hetzelfde homofobe volk wat al seksueel actief wordt vanaf de 12e levensjaar, en geloof me: die meisjes zitten daar vaak totaal niet op te wachten. Ik ken er die op hun 16e al 3 abortussen achter de rug hadden, manmanman.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

Voorkomen is beter dan genezen, nietwaar? Nog zo'n open deur: Bezint eer ge begint!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

Voorkomen is beter dan genezen, m.a.w. zwangerschappen voorkomen is beter dan aborteren, nietwaar? Nog zo'n open deur: Bezint eer ge begint!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:
Cliff schreef:

Voorkomen is beter dan genezen, m.a.w. zwangerschappen voorkomen is beter dan aborteren, nietwaar? Nog zo'n open deur: Bezint eer ge begint!

Ik ben nog van de generatie dat men de consequenties van zijn eigen daden moet accepteren.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Trouwen in plaats van weglopen, bedoel je Poendert ?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2022 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

De vader van mijn schoonzoon heeft zijn vriendin?, verloofde? laten zitten in de zwangerschap
en is weggelopen. Mijn schoonmoeder en schoonzoon hebben hem dit jarenlang zeer kwalijk genomen,
en het is nooit meer echt goed gekomen. Ook niet toen hij en zijn vrouw?, vriendin? op het
huwelijk van mijn hoogzwangere dochter waren.

BerichtGeplaatst: Di Jun 28, 2022 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Icesurfer schreef:
De vader van mijn schoonzoon heeft zijn vriendin?, verloofde? laten zitten in de zwangerschap
en is weggelopen. Mijn schoonmoeder en schoonzoon hebben hem dit jarenlang zeer kwalijk genomen,
en het is nooit meer echt goed gekomen. Ook niet toen hij en zijn vrouw?, vriendin? op het
huwelijk van mijn hoogzwangere dochter waren.

Er staat mij nog een voorbeeld bij uit de buurt van Staphorst. Daar dook men blijkbaar via een speciaal raampje de meisjeskamer(met toestemming van de dames) binnen om te controleren of men samen zwanger kon worden. Was dat een succes dan was daarna trouwen verplicht.
Iemand niet vanuit de regio, vond dat een geweldige kans op gratis sex. hij dook verschillende slaapkamers in en 1 van die bezoeken lukte uitstekend. Het figuur weigerde daarna de consequenties te aanvaarden. Toen werd hij op een avond op een paardenkar vol stront gehesen, en geboeid en liggend in de drek het dorp rond gereden.
De Randstad sprak er luid schande van.

BerichtGeplaatst: Di Jun 28, 2022 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Icesurfer schreef:
Trouwen in plaats van weglopen, bedoel je Poendert ?

Juist.

BerichtGeplaatst: Di Jun 28, 2022 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Trouwen is zo 1880

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2022 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als een vrouw met haar eigen toestemming zwanger wordt, is ze niet meer alleen de baas over haar lichaam maar ze moet dat na de bevruchting tijdelijk delen met haar aanstaande kind. Zo heeft de natuur of God dat gewild.
Tijdens een bevruchting reageert een lichaam niet op de gewone geestelijke manier. Men is dan gelukkig tijdelijk de weg kwijt.
Een trouwerij is een contract dat men met de andere sekse sluit. over de rechten van het mogelijk toekomstige kroost.
Daarom is volgens mij is een trouwerij onder mensen die samen nooit een kind zullen krijgen, zoals hommo,s ook onzin. Dat laatste is alleen voor de Buhne

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2022 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als een vrouw met haar eigen toestemming zwanger wordt, is ze niet meer alleen de baas over haar lichaam maar ze moet dat na de bevruchting tijdelijk delen met haar aanstaande kind. Zo heeft de natuur of God dat gewild.
Tijdens een bevruchting reageert een lichaam niet op de gewone geestelijke manier. Men is dan gelukkig tijdelijk de weg kwijt.
Een trouwerij is een contract dat men met de andere sekse sluit. over de rechten van het mogelijk toekomstige kroost.
Daarom is volgens mij is een trouwerij onder mensen die samen nooit een kind zullen krijgen, zoals hommo,s ook onzin. Dat laatste is alleen voor de Buhne

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2022 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zoals ik al zei: zo 1880. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2022 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik ben niet tegen het recht op abortus, maar ga mij maar eens haarfijn uitleggen waarom je je op dat recht beroept terwijl je een breed scala van middelen tot je beschikking had die niet het vermoorden van een foetus tot gevolg hebben.

Dat vind ik 2 discussies.

Vraag: Moet seksuele voorlichting beter en moeten mensen op hun verantwoordelijkheid gewezen worden om zo zwangerschappen te voorkomen?
Antwoord: Ja.

Vraag: Heeft iedere vrouw recht om aan abortus te laten plegen, ongeacht hoe de zwangerschap tot stand is gekomen?
Antwoord: Ja

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2022 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Trouwen is zo 1880

Waarom? Het geregistreerd partnerschap is een akte die op hetzelfde neerkomt als trouwen; je sluit namelijk een contract met elkaar.

Een ander verhaal zou het zijn als je zonder een akte of overeenkomst gewoon bij elkaar blijft. Dan mag je van mij zeggen dat trouwen zo 1880 is.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Denk dat dat naïef is Tedje. Er zijn nu gewoon mensen die lax zijn met voorbehoedsmiddelen, het risico op zwangerschap bewust lopen omdat er toch vrij simpel de mogelijkheid is om een abortus te plegen als het fout gaat.

En die groep, daar heb ik het over. Ik denk echt dat dat de grootste groep van de huidige abortusplegers is. Ik ken vrouwen die meer dan 10 abortussen gehad hebben Tedje. Waar denk je dat dat door komt dan?

Laatst aangepast door Cliff op Vr Jul 01, 2022 9:56, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Trouwen is zo 1880

Tedje van Es schreef:
Waarom? Het geregistreerd partnerschap

???

Ik heb het niet over geregistreerd partnerschap.

Quote:
Een ander verhaal zou het zijn als je zonder een akte of overeenkomst gewoon bij elkaar blijft. Dan mag je van mij zeggen dat trouwen zo 1880 is.

Mooi.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 03, 2022 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Tedje van Es schreef:
Cliff schreef:

Vraag: Moet seksuele voorlichting beter en moeten mensen op hun verantwoordelijkheid gewezen worden om zo zwangerschappen te voorkomen?
Antwoord: Ja.

Vraag: Heeft iedere vrouw recht om aan abortus te laten plegen, ongeacht hoe de zwangerschap tot stand is gekomen?
Antwoord: Ja

Waarom geldt "Baas in eigen buik" wel als het kind er inmiddels in zit, en niet op het moment dat de bevruchting plaats vindt? Bovendien is het kind niet alleen van de vrouw, maar ook van de man die het kind verwekt heeft. Welke stem heeft die man in het geheel?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2022 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
En die groep, daar heb ik het over. Ik denk echt dat dat de grootste groep van de huidige abortusplegers is. Ik ken vrouwen die meer dan 10 abortussen gehad hebben Tedje. Waar denk je dat dat door komt dan?

Ik denk dat 10 abortussen uitzonderingen zijn. En het neemt niet weg dat het iemand dat zelf moet weten.

Quote:
Ik heb het niet over geregistreerd partnerschap.

Het overgrote merendeel dat niet trouwt sluit een samenlevingscontract en dat is voor mij lood om oud ijzer. Daar heb ik het over.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2022 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Pejeka schreef:
Waarom geldt "Baas in eigen buik" wel als het kind er inmiddels in zit, en niet op het moment dat de bevruchting plaats vindt? Bovendien is het kind niet alleen van de vrouw, maar ook van de man die het kind verwekt heeft. Welke stem heeft die man in het geheel?

Als er een man is dan hoort die er natuurlijk bij. Waar het mij om gaat is dat de betrokkene(n) het zelf beslissen en niet dat een wet abortus verbiedt.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2022 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik denk dat 10 abortussen uitzonderingen zijn. En het neemt niet weg dat het iemand dat zelf moet weten.

Nee, vind ik niet. Abortus als geboortebeperkingsmiddel ben ik tegen.

Bedenk dat we in Nederland levensvatbare kinderen mogen aborteren.

Quote:
Het overgrote merendeel dat niet trouwt sluit een samenlevingscontract en dat is voor mij lood om oud ijzer. Daar heb ik het over.

Onzin. Het overgrote deel met een relatie is niet getrouwd en heeft geen samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap.

Deze discussie hebben we wel eens gevoerd trouwens. Ook tussen trouwen en een samenlevingscontract zit een wereld van verschil. Bij een samenlevingscontract leg je gedetailleerd zaken vast, bij trouwen leg je eigenlijk niets vast. Bovendien is de wet hier recentelijk ook nog eens over veranderd.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2022 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pejeka schreef:
Welke stem heeft die man in het geheel?

Tedje van Es schreef:
Als er een man is dan hoort die er natuurlijk bij.

OK, man wil kind... vrouw wil geen kind. Wie beslist?
Andersom: man wil geen kind, vrouw wil kind. Wie beslist?

We weten best hoe het zit hier Tedje. Jouw opmerking 'de man hoort erbij' is niets anders dan 'de man heeft geen stem'. De stem van de man telt alleen als de vrouw al beslist heeft en de man is het ermee eens.