Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Stikstof idioterie. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 29, 30, 31  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Icesurfer schreef:
De schuldigen zijn de WEF criminelen.

Wie zijn dat dan?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:

Nijpels? Amai... Vd Wal MP?? Is gewoon een hele goede actrice, verdedigt ook met gemak de uitbreiding van Lelystad airport. Geen beroeps-politici graag.

Asscher akkoord. Dijsselbloem ook.

Een goede actrice is prima. We hebben al veel te lang slechte politici annex acteurs gehad.
Waar haalt de VVD deze talenten toch vandaan?

Quote:

Vooral de fiscaliteit inderdaad. Bof belasting moet bv worden ingevoerd om te beginnen.

Ah je wilt ondernemertje pesten? Ik zou eerder volle aandacht besteden aan dat dit land kapot wordt gemaakt door migratie: grenzen dicht, remigratie-beleid (net zoals we emigratie-beleid hadden in de jaren 50), vol = vol.

Vol = vol, inderdaad. Maar ben benieuwd wie straks als je oud en "der dagen zat" bent, je naar en op toilet helpt. Wink Want daar zit nog wel een probleempje hè!

En dan de bof heffing. Helemaal gerechtvaardigd voor die bedrijven die schandalig winst maken zonder fiscale consequenties of dankzij crises. Kan mooi meehelpen om industriële boeren uit te kopen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

[quote="estudiant"]

Een goede actrice is prima. We hebben al veel te lang slechte politici annex acteurs gehad.
Waar haalt de VVD deze talenten toch vandaan?[/quote[

Ik wil geen acteurs. Ik wil vak-ministers die met de rechtse meerderheid in de Kamer en dit land gaan bouwen aan beleid.

Quote:

Vol = vol, inderdaad. Maar ben benieuwd wie straks als je oud en "der dagen zat" bent, je naar en op toilet helpt. Wink Want daar zit nog wel een probleempje hè!

Maar t is toch al lang vol, estudiant?

Is wie jouw reet afveegt als je oud bent echt je grootste zorg?

Quote:
En dan de bof heffing. Helemaal gerechtvaardigd voor die bedrijven die schandalig winst maken zonder fiscale consequenties of dankzij crises. Kan mooi meehelpen om industriële boeren uit te kopen.

Dit gaat over bedrijfs-opvolging, dus MKB. Wat wil je bereiken? Dat MKB-bedrijven niet meer normaal van generatie op generatie overgedragen kunnen worden. Of dat bedrijven moeten stoppen als de eigenaar overlijdt?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka
Gast

estudiant schreef:
Royy schreef:

Nijpels? Amai... Vd Wal MP?? Is gewoon een hele goede actrice, verdedigt ook met gemak de uitbreiding van Lelystad airport. Geen beroeps-politici graag.

Quote:

Vooral de fiscaliteit inderdaad. Bof belasting moet bv worden ingevoerd om te beginnen.

Ah je wilt ondernemertje pesten? Ik zou eerder volle aandacht besteden aan dat dit land kapot wordt gemaakt door migratie: grenzen dicht, remigratie-beleid (net zoals we emigratie-beleid hadden in de jaren 50), vol = vol.

Als ik oud en der dagen zat ben, niet meer in staat om mijn eigen stoelgang te regelen en dus ook een andere dingen meer kan doen zelfstandig, anders dan als een zombie in een met institutioneel plastic beklede leunstoel te zitten heel de dag met uitzicht op een trieste slecht onderhouden binnenplaats die tuin moet heten, geef mij dan maar een pilletje, of beter, daar zal ik zelf dan wel voor zorgen.
BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:

Waar haalt de VVD deze talenten toch vandaan?[/quote[

Ik wil geen acteurs. Ik wil vak-ministers die met de rechtse meerderheid in de Kamer en dit land gaan bouwen aan beleid.

Vak-ministers die rechts of links zijn, noem ik politici. Daar willen we toch vanaf?

Quote:

Maar t is toch al lang vol, estudiant?

Is wie jouw reet afveegt als je oud bent echt je grootste zorg?

Hoop het niet mee te maken....
Maar, over zo'n 20 a 30 jaar is er wel een fors demografisch probleem omdat Nederlanders zich onvoldoende hebben voortgeplant om de grote golf aan vergrijzing op te vangen ( in letterlijke en figuurlijke zin)

Quote:

Dit gaat over bedrijfs-opvolging, dus MKB. Wat wil je bereiken? Dat MKB-bedrijven niet meer normaal van generatie op generatie overgedragen kunnen worden. Of dat bedrijven moeten stoppen als de eigenaar overlijdt?

Ik doel niet op de BOR/BOF regeling. Ik ben juist voor familiebedrijven omdat daar trots voor dienst of product de norm is.
Ik doel op concerns die boffen doordat ze door crises extreem veel winst maken. De big boys dus. Die daarnaast ook fiscaal verachtelijk bezig zijn.

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2022 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:

Dus er zijn nog mensen die denken dat alle dobbernegers en Syriers die hier nu binnenkomen vroeger of later als gediplomeerd bejaardenverzorger aan de slag zullen gaan?

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2022 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:

Vak-ministers die rechts of links zijn, noem ik politici. Daar willen we toch vanaf?

Dat zeg ik niet. Ik zeg: ministers die gebruik maken van de rechtse meerderheid in de Kamer.

Quote:

Maar, over zo'n 20 a 30 jaar is er wel een fors demografisch probleem omdat Nederlanders zich onvoldoende hebben voortgeplant om de grote golf aan vergrijzing op te vangen ( in letterlijke en figuurlijke zin)

En dus? Wil je dit land laten omvolken? Je wilt complete steden onherkenbaar veranderen? Je wilt de normale Nederlander verjagen van de Scheveningse boulevard? Of zoeken we naar wat innovatievere oplossingen?

Quote:

Ik doel niet op de BOR/BOF regeling. Ik ben juist voor familiebedrijven omdat daar trots voor dienst of product de norm is.
Ik doel op concerns die boffen doordat ze door crises extreem veel winst maken. De big boys dus. Die daarnaast ook fiscaal verachtelijk bezig zijn.

Op wie doel je specifiek?

Ik doelde zelf overigens bijvoorbeeld op de inrichting van het boxen-systeem waardoor ik geld toe krijg als ik geld leen Laughing Of de complete chaos die de Overheid van box1 heeft gemaakt.

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2022 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:

Deze cijfers zo'n beetje:
https://www.rivm.nl/infographic-impact-van-vergrijzing

Maar bij deze berekeningen wordt wel uitgegaan van de huidige stand van leefpatroon en medische wetenschap.
Kan goed zijn dat met name het leefpatroon tegen die tijd uit gezondheidsoogpunt dermate verbeterd zal zijn, dat de nu verwachte behoefte aan zorg dan stukken kleiner uitvalt.

'n Voorbeeld dat nu al duidelijk zichtbaar is is het feit dat het roken meer en meer in de ban gedaan wordt.
Verder hebben de mensen met het internet ook alsmaar meer informatie ter beschikking over wat gezond is en wat niet, alsmede over manieren om zelf voor genezing te zorgen of verergering te voorkomen.

Ook bijvoorbeeld de terugdringing van de luchtvervuiling wordt steeds beduidender.

Verder wordt er zelfs van overheidswege al gewezen op het belang van bepaalde veranderingen in het voedingspatroon.

Wanneer deze trend doorzet en sterker wordt gaan we echt geen miljoenen exotische immigranten nodig hebben om de zorg op peil te houden.
Bovendien is 't zo dat exoten in een voor hen ongeschikt klimaat juist zelf meer zorg nodig plegen hebben dan autochtonen, zoals heel duidelijk is gebleken bij de coronapandemie.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2022 7:26 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka
Gast

Dat we handen van buiten Nederland nodig hebben, daar wil ik nog gedeeltelijk in meegaan. Maar de migranten die momenteel binnen komen, hebben voor het overgrote deel geen enkele kwalificatie voor de Nederlandse arbeidsmarkt, gaan die ook niet krijgen, hetzij door tekort aan (voor)opleiding, hetzij doordat de taalbarrière een rol speelt en eer dat die weggenomen is, ben je zo al jaren en jaren verder en zijn die mensen niet meer interessant voor de arbeidsmarkt, want inmiddels ook 40 of 50 jaar. De allang bekende waarheid is dat 70-90% van de migranten levenslang blijft hangen in ons sociale vangnet, een beslag legt op de schaarse sociale huurwoningen, en heel misschien wellicht ooit eens een baantje voor 10 uur per week ergens gaat krijgen, maar nooit de eigen broek op zullen houden, zodat toeslagen en dergelijke ook rijkelijk hun kant op vloeien. Ofwel: we halen tienduizenden en tienduizenden (zo niet meer) mensen binnen die nooit iets hébben bijgedragen aan onze samenleving, dat ook niet zullen gaan doen, integendeel, ze blijven alle 30-40-50 jaar dat ze in Nederland verblijven profiteren van ál onze voorzieningen zonder daar ook maar ooit een cent aan te hebben bijgedragen. Hoe lang is dat nog houdbaar?
BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2022 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

estudiant schreef:

Hoe lang blijft iedereen deze onzin nog verkondigen? Het is getalsmatig onmogelijk dat er te weinig mensen zijn om bejaarden te verzorgen.

Ik zal dit toelichten met een rekenvoorbeeld. Dat rekenvoorbeeld is misschien te optimistisch, maar de cijfers die ik gebruik maken wel inzichtelijk dat het begrip 'te kort aan mensen' pure onzin is.

Stel, iedere bejaarde heeft de laatste 4 jaar van z'n leven intensieve zorg nodig. Verplegers en verzorgers kunnen gemiddeld 40 jaar werken. Dus is er maar één tiende van het aantal verzorgenden nodig ten opzichte van het aantal hulpbehoevende bejaarden.

Maar die verhouding is nog veel te hoog. Want tijdens een dienst verzorgt de verpleger 'n stuk of 10 bejaarden. 10 x 10 = 100. Dan is er in dit rekenvoorbeeld slecht één honderdste van het aantal verplegers nodig ten opzichte van het aantal hulpbehoevende bejaarden. Vraag de gemiddelde verpleger die 40 jaar gewerkt heeft hoeveel bejaarden hij in totaal verpleegd heeft. Dan lijkt 100 bejaarden me nog een voorzichtige schatting.

Een fysiek tekort aan mensen voor de verpleging is dus pure onzin. Men ziet het aantal bejaarden groeien en de nieuwe aanwas afnemen. Paniek, paniek!

Nergens voor nodig. Verzorging is niet 1 op 1. De werkelijke oorzaak van het tekort aan personeel? Te laag loon voor fysiek zwaar, onaangenaam, verantwoordelijk en onregelmatig werk.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2022 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
En dus? Wil je dit land laten omvolken? Je wilt complete steden onherkenbaar veranderen? Je wilt de normale Nederlander verjagen

Dit is in de Randstad al lang gebeurd/gaande joh. Keer je nooit meer om. Daarom ben ik ook zo blij dat ik in de provincie woon, dat is nog een stukje 'echt' Nederland. Ik wed dat 8 van de 10 Rotterdammers en 9 van de 10 Amsterdammers daar niet geboren zijn, misschien zelfs niet eens in Nederland geboren zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2022 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:

Toon eens aan.

De babyboomers leverden volgens mij een grotere ouderendruk op, en ook zij hebben verzorgers genoeg. Zie verder Moppersmurf.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2022 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

'n Ander aspect van de vergrijzing is dan nog de vraag of de actieven te zijner tijd voldoende middelen zullen kunnen opbrengen om het levensonderhoud van de enorme getallen niet-meer-actieven te bekostigen.

Meen dat ook in dit opzicht 'n oplossing niet hoeft te komen en waarschijnlijk zelfs niet kan komen van de immigratie van grote aantallen exoten.
Dit omdat dezen hier niet meer komen om de handen uit de mouwen te steken, (zoals voorheen wel nog de mijnwerkers, Turken en Marokkanen), maar simpelweg om hier op,kosten van de staat 'n lekker leventje te leiden en de krenten uit de pap te kunnen halen.
Dacht dat de cijfers dit ook wel bevestigen.
En ja, wie niet wil werken die is ook niet echt geschikt om er 'n eventueel arbeidstekort mee op te lossen.
(Nog afgezien van andere hierboven al genoemde obstakels).

Denk dan ook de het financiele probleem dat de vergrijzing eventueel kan gaan opleveren veeleer opgelost zal moeten worden door 'n ingreep die eigenlijk al heel lang geleden had moeten plaatsvinden.
Te weten deze, dat alleen nog degenen die de AOW-uitkering echt nodig hebben, deze krijgen.
Per slot van rekening is de regeling ooit in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat niemand zonder of met te weinig middelen komt te zitten wanneer hij geacht wordt zelf vanwege de leeftijd niet meer daarvoor te kunnen zorgen en ook niet over 'n noemenswaardige spaarpot beschikt.
Dat 't echter erop uitgedraaid is dat iedereen die premie betaalt ook 'n uitkering krijgt bij het bereiken van de desbetreffende leeftijd moet uniek genoemd worden voor 'n regeling die als verzekering bedoeld is tegen 'n soms voorkomend onheil.
Normaal is dat alleen diegenen 'n uitkering van zo'n verzekering krijgen ten aanzien van wie het gevreesde onheil zich voordoet.
En dat zijn dus bij lange na niet allen die de desbetreffende leeftijd bereikt hebben.
Integendeel, eenieder, inclusief miljonairs en zelfs miljardairs, krijgen nu bij het bereiken van die leeftijd automatisch 'n maandelijkse bedrag dat ervoor bedoeld is te voorkomen dat de ontvanger niet voldoende middelen heeft om in z'n levensonderhoud te voorzien.
Denk dan ook dat 't als de nood in dit opzicht echt aan de man komt politiek redelijk haalbaar zal zijn om een en ander op te lossen door deze toch wel erg opmerkelijke situatie alsnog te beeindigen en de AOW dus alleen nog uit te keren aan degenen die deze echt nodig hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2022 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka
Gast

Cliff schreef:
estudiant schreef:

Toon eens aan.

De babyboomers leverden volgens mij een grotere ouderendruk op, en ook zij hebben verzorgers genoeg. Zie verder Moppersmurf.

De babyboomers zijn nu tussen de 75 en 80 jaar oud, en die generatie zal binnen niet al te lange tijd zijn uitgestorven. We kunnen natuurlijk blijven jeremiëren over de babyboomers, maar ook die mensen overlijden een keer, en we zijn nu in een fase aanbeland dat een aantal reeds IS overleden, of dat over afzienbare tijd zal gaan doen. Dan is die vergrijzingsgolf weg.
BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2022 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

"Babyboomers" wordt de generatie genoemd die geboren is tussen 1945 en 1955. (Link)

Die zijn nu dus tussen de 67 en 77 jaar.

Bij de cijfers hierboven wordt ervan uitgegaan dat 'n flink deel ervan over 17 jaar tussen de 84 en de 94 zal zijn.

Overigens duurde de geboortgolf van na de oorlog nog 'n stuk langer dan tot 1955.

En wel tot ca. 1970.

Dus zal 'n nog wel even langer duren eer de vergrijzing daarvan voorbij zal zijn. (Misschien wel tot ca. 2070).

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2022 23:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dit is in de Randstad al lang gebeurd/gaande joh. Keer je nooit meer om. Daarom ben ik ook zo blij dat ik in de provincie woon, dat is nog een stukje 'echt' Nederland. Ik wed dat 8 van de 10 Rotterdammers en 9 van de 10 Amsterdammers daar niet geboren zijn, misschien zelfs niet eens in Nederland geboren zijn.

Je moet echt eens stoppen om de Randstad als 1 geheel te zien Cliff. De Randstad is Rotterdam en Amsterdam met inderdaad een zeer groot aandeel import. Maar de Randstad is ook Zoetermeer, Spijkenisse, Purmerend, waar dat heel anders ligt.

Overigens wel interessant dat een halve Italiaan (?) met een Russische vrouw het over een stukje "echt" Nederland heeft.

Maar ik snap je wel hoor. Ook hier kruipt de twijfel er langzaam in: moet ik niet verkassen naar het oosten (roots van mij en mijn partner)? De stad is in rap tempo aan t veranderen, en niet ten goede. Maar t kan ook gewoon de leeftijd zijn Laughing

Laatst aangepast door Royy op Ma Aug 15, 2022 0:02, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Aug 15, 2022 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moppersmurf schreef:

Een fysiek tekort aan mensen voor de verpleging is dus pure onzin. Men ziet het aantal bejaarden groeien en de nieuwe aanwas afnemen. Paniek, paniek!

Nee is geen onzin. T is heel simpel Mopper: het aantal bejaarden in verhouding tot het aantal werkend gaat pieken de komende 20 jaar. Dat betekent dat we, bij gelijkblijvende zorgvraag en gelijkblijvende technologie, een groter deel van ons werknemersbestand in zullen moeten zorgen in de ouderenzorg.

Natubico schreef:
Dus zal 'n nog wel even langer duren eer de vergrijzing daarvan voorbij zal zijn. (Misschien wel tot ca. 2070).

Klopt, na 2050 zijn we wel zo over t hoogtepunt heen.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 3:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Overigens wel interessant dat een halve Italiaan (?) met een Russische vrouw het over een stukje "echt" Nederland heeft.

't Gaat me niet eens zozeer om 'echt Nederland'. Maar kom op, er is echt in sommige delen niets Nederlands meer aan. Je hoort er niet eens Nederlands.

Hoe zou jij het vinden om naar Italië te gaan en op te merken dat iedereen daar een andere taal spreekt dan Italiaans?

Ik vind dat een groot gemis. Overigens was ik maandag maandagochtend nog in Rotterdam. Maandagmiddag was ik gelukkig al weer weg.

En ik snap best dat er rustige stukken in de Randstad zijn, maar het is niet te vergelijken met de rust in de provincie.

Quote:
Maar ik snap je wel hoor. Ook hier kruipt de twijfel er langzaam in: moet ik niet verkassen naar het oosten (roots van mij en mijn partner)? De stad is in rap tempo aan t veranderen, en niet ten goede. Maar t kan ook gewoon de leeftijd zijn Laughing

Dat had ik al lang verwacht Royy, met je hang naar 'hip'. Wat 'hip' is, boeit niemand meer boven een bepaalde leeftijd. De één heeft dat bij 30, de ander bij 40, de volgende bij 50.

't Zal mij aan mijn reet roesten wat 'hip' is. Hip is voor mij vooral een bewijsdrang van jongeren, voortkomend uit peer-pressure. Dan is het ineens weer hip om met spijkerbroeken te lopen met wijde pijpen, en dan weer met hele strakke skinny jeans met 'hoog water pijpen'. Is't interessant? Misschien als je 16 bent.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 7:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
estudiant schreef:

Hoe lang blijft iedereen deze onzin nog verkondigen? Het is getalsmatig onmogelijk dat er te weinig mensen zijn om bejaarden te verzorgen.

Ik zal dit toelichten met een rekenvoorbeeld. Dat rekenvoorbeeld is misschien te optimistisch, maar de cijfers die ik gebruik maken wel inzichtelijk dat het begrip 'te kort aan mensen' pure onzin is.

Stel, iedere bejaarde heeft de laatste 4 jaar van z'n leven intensieve zorg nodig. Verplegers en verzorgers kunnen gemiddeld 40 jaar werken. Dus is er maar één tiende van het aantal verzorgenden nodig ten opzichte van het aantal hulpbehoevende bejaarden.

Maar die verhouding is nog veel te hoog. Want tijdens een dienst verzorgt de verpleger 'n stuk of 10 bejaarden. 10 x 10 = 100. Dan is er in dit rekenvoorbeeld slecht één honderdste van het aantal verplegers nodig ten opzichte van het aantal hulpbehoevende bejaarden. Vraag de gemiddelde verpleger die 40 jaar gewerkt heeft hoeveel bejaarden hij in totaal verpleegd heeft. Dan lijkt 100 bejaarden me nog een voorzichtige schatting.

Nergens voor nodig. Verzorging is niet 1 op 1. De werkelijke oorzaak van het tekort aan personeel? Te laag loon voor fysiek zwaar, onaangenaam, verantwoordelijk en onregelmatig werk.

Daar komt de psychosociale arbeidsbelasting nog bovenop. Continu werken onder hoogspanning, geen vrij kunnen nemen, niet een stap terug kunnen doen indien het lichaam dat aangeeft, dan nog de seksuele intimidatie en aanzwellende agressie van patiënten en families, het is gewoon niet meer te doen.

En verder betwijfel ik of de personeelstekorten te maken hebben met het vinden van personeel. Zorgcentra en ziekenhuizen kampen met budgetten die vrij krap zijn. Een gevolg is dat er structurele personeelstekorten zijn volgens rekenmodellen maar geen vacatures staan. Wat je ziet is dat ziekenhuizen en verzorgcentra nu werken met zelfstandigen en flexpools. Dat wordt namelijk bekostigd uit een ander potje. Booming business op dit moment. Een direct gevolg van 'creatief boekhouden' is dat de zorg veel duurder is en de kwaliteit afneemt; er is teveel verloop en inhuurpersoneel heeft minder taken en verantwoordelijkheden dan vast personeel.

Zolang de zorgindustrie een winstoogmerk heeft zal dit niet veranderen.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 7:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliff schreef:

Je moet echt eens stoppen om de Randstad als 1 geheel te zien Cliff. De Randstad is Rotterdam en Amsterdam met inderdaad een zeer groot aandeel import. Maar de Randstad is ook Zoetermeer, Spijkenisse, Purmerend, waar dat heel anders ligt.

Het ergste is dat bewoners van de randstad naar de provincies verhuizen. Wink

Terug naar Nederland! Ik ben recent nog in Rotterdam geweest, daar is niets Nederlands meer aan. In mijn eigen gemeente zie ik dit ook in rap tempo veranderen. En het wordt er niet leuker op. Met dit warme weer ben ik wat later op de avond gaan hardlopen, alsof ik mij in Agadir bevond. Allochtonen jongeren die drugs verhandelen en de straat overnemen. De politie is in geen velden en wegen te bekennen. Het is dweilen met de kraan open vrees ik.

Bron: https://nos.nl/artikel/2440206-meer-mensen-verhuisden-van-randstad-naar-rest-van-nederland-dan-andersom

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 7:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Pejeka schreef:
Cliff schreef:
estudiant schreef:

Toon eens aan.

De babyboomers zijn nu tussen de 75 en 80 jaar oud, en die generatie zal binnen niet al te lange tijd zijn uitgestorven. We kunnen natuurlijk blijven jeremiëren over de babyboomers, maar ook die mensen overlijden een keer, en we zijn nu in een fase aanbeland dat een aantal reeds IS overleden, of dat over afzienbare tijd zal gaan doen. Dan is die vergrijzingsgolf weg.

Dan ben je niet goed op de hoogte. CBS heeft een bevolkingsprognose gemaakt die laat zien dat het aantal 65-plussers zal toenemen in de komende jaren.
Ik heb het artikel erbij gezocht:
    De komende jaren neemt het aantal ouderen rap toe. Volgens de CBS Bevolkingsprognose zal het aantal 65-plussers toenemen: waren er in 2012 nog 2,7 miljoen 65-plussers, in 2041 zullen dat er 4,7 miljoen zijn. Tot 2060 blijft het aantal schommelen rond 4,7 miljoen.

vergrijzing toename 65-plussersDe komende jaren zal vooral het aandeel 65-79-jarigen op de totale bevolking sterk stijgen. Vanaf 2025 neemt ook de groep 80-plussers sterk toe (de dubbele vergrijzing). In 2040, het hoogtepunt van het aantal 65-plussers, is naar schatting 26 procent van de bevolking 65-plusser, waarvan een derde ouder is dan 80 jaar. In 2012 waren er 686227 mensen van 80 jaar of ouder, in 2040 zijn dat er 1.554.742

Bron: https://www.zorgvoorbeter.nl/veranderingen-langdurige-zorg/cijfers-vergrijzing

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 7:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Pejeka schreef:
Dat we handen van buiten Nederland nodig hebben, daar wil ik nog gedeeltelijk in meegaan. Maar de migranten die momenteel binnen komen, hebben voor het overgrote deel geen enkele kwalificatie voor de Nederlandse arbeidsmarkt, gaan die ook niet krijgen, hetzij door tekort aan (voor)opleiding, hetzij doordat de taalbarrière een rol speelt en eer dat die weggenomen is, ben je zo al jaren en jaren verder en zijn die mensen niet meer interessant voor de arbeidsmarkt, want inmiddels ook 40 of 50 jaar. De allang bekende waarheid is dat 70-90% van de migranten levenslang blijft hangen in ons sociale vangnet, een beslag legt op de schaarse sociale huurwoningen, en heel misschien wellicht ooit eens een baantje voor 10 uur per week ergens gaat krijgen, maar nooit de eigen broek op zullen houden, zodat toeslagen en dergelijke ook rijkelijk hun kant op vloeien. Ofwel: we halen tienduizenden en tienduizenden (zo niet meer) mensen binnen die nooit iets hébben bijgedragen aan onze samenleving, dat ook niet zullen gaan doen, integendeel, ze blijven alle 30-40-50 jaar dat ze in Nederland verblijven profiteren van ál onze voorzieningen zonder daar ook maar ooit een cent aan te hebben bijgedragen. Hoe lang is dat nog houdbaar?

Ik ben benieuwd naar je bron. Het CBS laat hele andere cijfers zien.

Belangrijkste inkomstenbron
    Van alle EU-/EFTA-burgers die in 2015 naar Nederland migreerden en na 1 jaar nog steeds in Nederland woonden, was 50,2 procent werknemer of zelfstandige. Na vijf jaar was 65,0 procent van de migranten uit de EU/EFTA die toen nog steeds in Nederland woonden werknemer of zelfstandige, 15,3 procent was schoolkind of student en 7,5 procent had een uitkering en/of pensioen.

Onder burgers van buiten de EU/EFTA ligt het aandeel dat werkt lager dan onder immigranten uit de EU/EFTA. Van alle immigranten buiten de EU/EFTA die in 2016 naar Nederland migreerden en na 1 jaar nog steeds in Nederland woonden, was 17,2 procent werknemer of zelfstandige. Na 5 jaar bedroeg dit 34,9 procent van alle immigranten van buiten de EU/EFTA die nog in Nederland woonden. Immigranten van buiten de EU/EFTA zijn gemiddeld vaker schoolkind of student en vaker uitkerings- en pensioenontvanger dan immigranten uit de EU/EFTA. Na vijf jaar was 30,4 procent van de migranten van buiten de EU/EFTA die toen nog steeds in Nederland woonden schoolkind of student, 23,3 procent had een uitkering.

Bron: https://www.cbs.nl/nl

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 7:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Pejeka schreef:

Ik ben benieuwd naar je bron. Het CBS laat hele andere cijfers zien.

Belangrijkste inkomstenbron
    Van alle EU-/EFTA-burgers die in 2015 naar Nederland migreerden en na 1 jaar nog steeds in Nederland woonden, was 50,2 procent werknemer of zelfstandige. Na vijf jaar was 65,0 procent van de migranten uit de EU/EFTA die toen nog steeds in Nederland woonden werknemer of zelfstandige, 15,3 procent was schoolkind of student en 7,5 procent had een uitkering en/of pensioen.

Onder burgers van buiten de EU/EFTA ligt het aandeel dat werkt lager dan onder immigranten uit de EU/EFTA. Van alle immigranten buiten de EU/EFTA die in 2016 naar Nederland migreerden en na 1 jaar nog steeds in Nederland woonden, was 17,2 procent werknemer of zelfstandige. Na 5 jaar bedroeg dit 34,9 procent van alle immigranten van buiten de EU/EFTA die nog in Nederland woonden. Immigranten van buiten de EU/EFTA zijn gemiddeld vaker schoolkind of student en vaker uitkerings- en pensioenontvanger dan immigranten uit de EU/EFTA. Na vijf jaar was 30,4 procent van de migranten van buiten de EU/EFTA die toen nog steeds in Nederland woonden schoolkind of student, 23,3 procent had een uitkering.

Bron: https://www.cbs.nl/nl

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 7:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
De schuldigen zijn de WEF criminelen.

Complotidioterie.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 7:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Pejeka schreef:
estudiant schreef:
Royy schreef:

Quote:

Als ik oud en der dagen zat ben, niet meer in staat om mijn eigen stoelgang te regelen en dus ook een andere dingen meer kan doen zelfstandig, anders dan als een zombie in een met institutioneel plastic beklede leunstoel te zitten heel de dag met uitzicht op een trieste slecht onderhouden binnenplaats die tuin moet heten, geef mij dan maar een pilletje, of beter, daar zal ik zelf dan wel voor zorgen.

Het voorstel van D66 over het voltooide leven is zo gek nog niet en mag best uitgebreid worden. Het kunstmatig in leven houden van mensen is minstens net zo mensonwaardig als het beëindigen van levens omdat er geen levenskwaliteit is.